Railnet

Zákupy 2010 - stretnutie ZABABOV.CZ modulákov vo veľkostiach N a TT

Čo bolo | Daniel Martanovič, 27. 02. 2010 (13097 zhliadnutí)

Ako každý rok, aj tento sme sa stretli v telocvični základnej školy v Zákupoch pri Českej Lípe. Tento rok po štvrtý krát. Každé stretnutie je o tom istom - zajazdiť si, ale vždy je aj iné. Vždy sa nájde niečo nové a vždy som sa niečo nové naučil. T.j. tento článok som nekoncipoval nie len ako galériu, ale ako krátke pozastavenie sa nad modulovkou.

 

1. Layout


Len TT časť. N-kári boli vo vnútri.

2. Čo bolo nové

Veľmi ma zaujali nové moduly Cukrovaru a žst. Mochov.

Cukrovar


Veľmi zaujímavo navrhnutý layout. Radosť posunovať, vyskúšal som si.

žst. Mochov

 
Kolegovia opísali túto staničku, ako "Úchylne použiteľná". Postavená na základe reálnej predlohy. Kde stanica má len jednu dopravnú koľaj (koľaj číslo dva). Vľavo je vlečka mraziarní, v strede remíza a vpravo na prvej koľaji je sklad a voľná skládka. Hra: Na každej koľaji (okrem dopravnej) je nákladny vozeň. A prichádzate s manipulákom, ktorý má vozeň pre každé miesto. Zažil som. Úžasné.

Spoločný spojovací materiál

Ako tretiu časť "novinky" by som spomenul zavedenie spoločného spojovacieho materiálu. Keďže sa neustále stávalo, že "sa" strácali na stretnutí skrutky a matice na spojenie modulov, dohodli sme sa, že zodpovedná osoba zakúpi spoločný materiál. Tento materiál bol pre odlíšenie od ostatného pokovený "žltou farbou". Z počiatku som bol skeptický, ale teraz hovorím: SUPER NÁPAD.

3. Čo som sa naučil.

Že pri modulovke je najväčší problém stavba a rozkladanie. Aj keď sa rok čo rok aj táto oblasť zlepšuje. Je čo zlepšovať.

Môj plán:

  1. Mať foto svojich modelov, aby som vedel rýchlo kam vložiť ktorý vagónik.
  2. Nohy modulu vkladať do rýchlo upínacieho systému a nie skrutkovať.
  3. Žiadne voľné káble, ktoré treba schovávať do krabice. T.j. všetko musí byť v module - aj preto sme robili novú elektro normu banánik-zdierka, lebo sa nič nestratí, nič sa nemusí baliť.
  4. Zjednotiť iné pomocné skrutky (napr. na prenosných čelách), tak aby sa dal použit jeden nástroj a aby sa nemuselo premýšľať ktorá skrutka kam. Zjednotenie, nie len v M veľkosti, ale aj v dĺžke.
  5. Čím menej elektroniky tým lepšie, napríklad zlúčiť booster s trafom do jednej krabičky.

4. Čo mi chýbalo

Akože ihneď ako som začal písať túto kapitolu, ma napadlo, že KOPEC. T.j. áno, súhlasím, že výška jazdenia 1300mm je krajšia na pohľad keď vlak ide. Ale je úplne nepraktická pre staničiarov, teda aj pre mňa. Na posun a sledovanie prevádzky v stanici je výhodnejšia výška 1000mm. Preto sa veľmi teším aktivite vláčikových kolegov so ZABABOV-a na vytvorenie stúpajúcich modulov z 1000mm na 1300mm. Ako dôvod uvádzajú, že to je pre nás "malých", ale už vidím ako sa trápia Sergeje do stúpania s 50 Wapkami . Budem po stretnutí v Rokytnici informovať.

Premýšľal som, či si mám rypnúť do prípravy Nákladnej dopravy. Lebo je to aj moja chyba, mal som si dať pozor ako majiteľ Tomášova, či je plán úplný. Zmena oproti minulosti bola v ND tá, že manipuláky neodhazovali v staniciach záťaž, ktorá nepatrí danej stanice, ale ťahali vagóny až do Rumburku. Je otázne, či páni z Rumového Hrádku toho popili viac ako by mali, ale počas stretnutia, sa mi žiadne vozy nevrátili, ktoré mi na začiatku stretnutia odišli. Ale či niekto z prípravného výboru na ND použil nám osvedčenú globálnu mapu priemyslu, ako napríklad so stretnutia v SIEMENS-e.


Takéto niečo som pre ZAKUPY2010 nevidel, škoda.

5. Fotogaléria - TT

 
Stavba v plnom prúde, dalo mi zabrať vystihnúť chvíľu, aby neboli všetci zúčastnení rozmazaní.


žst. Mochov - zaujímavá nielen hračka, skôr hlavolam. Mal by tu byť namontovaný aj DCC Wattmeter so zápisom, ktorý manipulák minie menej "nafty".


Zapojíme už len sst. Šumperk a máme mechaniku hotovú.


žst. Tomášov - pre mňa a iných ktorý sa tu hrali, stred sveta .


Z Tomášova - smer na Bělú a Týniště.


Z Tomášova - smer Rumburk.


žst. Rumburk - vytvorená podľa skutočnej predlohy


Z Rumburka to išlo na 3 smery - žst. Mochov, žst. Svor a sst. Výpravčice.


Časť trate žst. Rumburk - žst.Svor


Do Svoru to ide cez hustý les a zárez. Tešíme sa, keď bude aj Svor takto dokončený a celý zjazdný, ale má to progres.


žst. Kokava už nemá plávajúce koľaje. Pekne zalepené a zjazdné.


žst. Bělá osadená svetelnými návestidlami a zabezpečená reléovkou - aj keď cez PC.


V žst. Tomášov bolo opäť  husto.


Vznikajúci nový modul s dlhým mostom, bude sa načo pozerať.


Modul vyrobený len z domáceho materiálu, kúpené boli "len" koľajnice. Apropo, aj ten vozeň je homemade.


Nebyť toho pozadia, asi by sme ťažko uverili, že ide o model v 1:120.


Aj skutočná H20 bude a aj vodník na vŕbe , už bude chýbať len topiaci sa Dr. Mráček.

6. Fotogaléria - N

Nasledovné obrázky asi nemajú komentár. Keď som videl aj ryby v rieke v mierke 1:160 a podprsenku s ramienkami sušiť sa na šnúre pred domom ...... asi končím. Aj keď podobné depky mi tvoria aj kolegovia z TT - ten 22kV stožiar ma dostal, nie len preto že som energetik.


Živá voda z epoxidu, kde sa aj rybám darí.


Ryby a v 1:160 .


Staničná budova, nie len že sa sušilo prádlo z leptu. Na streche bol kohút, ktorý sa otáčal podľa vetru (servo). Skladové koľaje mali funkčné výkoľajky a mnoho iného.


Aj keď je vo vode neporiadok, rybám to zjavne nevadí.


Deti 1:160 na svojom bojisku.


Svetu mier a tank.


Detail na prádlo z leptu. Dokonalé.


Minulé leto som cez takýto úvoz išiel na bicykli.

7. Záver

Tieto a aj ostatné fotografie vo väčšom rozlíšení nájdete v časti Fotogalérie.

Teším sa na ďalšie naše stretnutie. Tentokrát sa bude konať v Rokytnici v Orlických horách, opäť CZ.

Váš

DanoM

[Akt. známka: 0,00 / Počet hlasov: 3] -      + 

Pridať nový komentár

pavel 11.03.2010 22:42:12

zákupy 2010

velmi mě potěšil příspěvek který zde byl dřív než na stránkách zababova.tak jsem byl zvědav s čím se oni vytáhnou jaké bude foto atd.k mému údivu jsem našel na jejich stránkách jen odkaz na zdejší článek.takže ti daniel chci poděkovat za zpracování článku - myšleno upřímně.nějak to v tom zababově začíná upadat.

Reagovať

milan ferdián 23.03.2010 19:55:41

reportáže

já také danieli ,děkuji za reportáž.sice jsem získal pár foto od kluků ze setkání v zákupech,ale reportáže na stránkách zababova mi dost chybí,jak od mé mateřské sekce,tak třeba i od tt-ečkařů.. milan ferdián

Reagovať

dano 06.04.2010 12:34:32

re: reportáže

ahoj milan, no vieš, ja som večne rozpoltená osobnosť. t.j. som rovnako zababov ako railnet. a keďže píšem sem, tak som to napísal sem. inak premýšlal som aj o písaní na zababov stránky, ale to by už bola schyzofrénia úplne. tak preto tak. :) danom

Reagovať

pavel š. 14.04.2010 21:23:27

možná na vysvětlení - původně jsem chtěl udělat reportáž ze zákup (aspoň pohledem tt) jako fotky sem tam s nějakým komentářem. jenže dano mě předběhl :-) a když jsem viděl jeho reportáž, naznal jsem, že bych jen kopíroval. proto je na zababovských stránkách tentokrát "jen" link sem. jistě, šlo by danovu reportáž dát i tam a tvářit se, že je jen pro zababov. ale proč?

Reagovať

Pridať nový komentár