Railnet

BR35 - úprava, remotorizácia, digitalizácia

Digitalizácia LOKO | Daniel Martanovič, 22. 03. 2007 (11768 zhliadnutí)
BR35 v prevedení BTTB. Hodne starý model, hodne milovaný model - minimálne našimi ratolesťami. Čo mne veľmi prekážalo, bolo natvrdo (káblikom) prepojenie lokomotívy a tendra. Teda okrem digitalizácie, bola jednou z úloh aj vytvorenie konetora v lokomotíve na pripojenie tendra.
BR56 s čierny podvozkom - my lovely

Remotorizácia

Prvá uloha bola remotorizácia. Aj keď nemám problém v mojich starších modeloch s BTTB motormi a DCC, ale v tejto loko bol motor skutočne hrozný a jedna "Tillig kocka" sa mi povalovala v šuplíku. Ak sa do toho pustíte, je len nutné upraviť záhadné červené koliečko (ktoré už bolo identifikované v náhradných dieloch BR81). Ako? To zistíte keď to budete skladať:) Je len potrebn0 trochu skrátiť predĺženie kolieska. Koľko? Aby to išlo zložiť. T.j. Ďalším krokom je vlepiť pod motor asi 2 mm podpornú hmotu (na obráku má bielu farbu a na konci lokomotívy). Redukcia od Tillig obsahuje také malé nožičky, ale tie sú v tomto prípade krátke.

Konektor

Tu asi nie je čo dodať. Z pätice pre IO som vyrezal žiletkovou pikou 4 rovnaké kúsky.
Dva z nich som prilepil do miest ako ukazuje fotografia. Čo bolo pre mňa "funny", že presne sa zmestili. Nebolo nič treba v lokomotíve upravovať.
Tu je vidieť detail už aj s motorom a tiež ako sú nožičky na Tillig redukcii krátke. Konektori som teda pred umiestnením motora prilepil sekundovým lepidlom a priletoval k plieškom, ktoré pred tým slúžili na priletovanie drátikov. Teda teraz konektor má zapojené vývody: KOĽAJ, MOTOR, MOTOR, KOĽAJ.

Digitalizácia

Tak toto už je asi najjednoduchšia časť. Dekóder je vlepený v tendri, a štyri kábliky smerujúce do loko sú priletované do zvyšných dvoch konektorov.



A čo na záver? Nezabudnite, že ak Vám má Vaša mašinka skutočne behať ako si predstavujete, vyčistite jej kolieska a zberače elektrického prúdu. V prípade tohto modelu to nie je úplne jednoduchá procedúra, lebo musíte vybrať predné kolieska a tým pádom aj sa Vám trochu rozpadnú tiahla a ojnice. Ale počas nastávajúcich krátkych letných nocí sa Vám to raz (ako mne) podarí zložiť. Ak po zložení dostane model kačací chod, je nutné nápravy zospodu opäť otvoriť a jedno z nich korektne pootočiť. Ten kačací chod je spôsobený vzájomným sa ťahaním kolies cez ojnice. A keďže sú všetky tri nápravy poháňané cez ozubenie nemajú sa ako samé uložiť - lebo ich drží ozubenie vo vnútri modelu.

Váš

DanoM
[Akt. známka: 0,00 / Počet hlasov: 3] -      + 

Pridať nový komentár

frankie.sh 29.01.2011 10:43:14

info

chcel by som sa autora článku opýtať, či táto úprava by bola vhodná aj pre verziu br 23 s kovovým rámom a pohonom na jednu nápravu (rok výroby cca šesťdesiate roky). pýtam sa preto, lebo v tejto verzii nie je ako nový motor podoprieť, nie je tam tá "plošinka" pod kabínou. preto by ani nebolo možné použiť konektory na prepojenie s tendrom, čo by mi ani nevadilo. za informáciu vopred ďakujem. fero.

Reagovať

Pridať nový komentár