Railnet

Kontajnerový terminál

Priemysel | Marian , 27. 02. 2009 (10280 zhliadnutí)
terminálPriaznivci prepravy modelových kontajnerov si zväčša vzdychnú, že urobiť prekladisko je veľmi náročné na priestor, alebo, že po lokálkach sa kontajnery nevozia a tam terminály nebývajú.
No možno po prečítaní tohto článku zmenia názor...

Väčšina modelárov si predstaví prekladisko typu Malé Pálenisko..., obrovské a rozľahlé...

terminál

Letecký pohľad na kontajnerové prístavisko v prístave..., predstavu o veľkosti si môžete urobiť porovnaním veľkosti lodí, tlačný čln má asi 80 a nákladná loď cca 100m.

terminál

Celkový pohľad na terminál z Prístavného mosta.

terminál

Zátišie s hromadou kontajnerov...

terminál

Terminálový (prístavný) rušeň.


Ak je na Vás takýto terminál priveľký, skúste si na koľajisku urobiť menší... Myslíte, že neexistuje? Vzdušnou čiarou asi o 1000m na sever je tiež terminál. Taký malý, modelársky...

terminál

Letecký pohľad na oba terminály,
do oboch sa ide cez jednu stanicu – Bratislava UNS


Donedávna mal tri ale v súčasnosti disponuje už iba dvoma koľajami. K tomu portálový žeriav, kolesový manipulátor a okolo spevnené plochy s budovou pre zamestnancov.

terminál

Červené koľaje ostali, žltú nedávno vytrhali (pravdepodobne potrebujú zväčšiť spevnenú plochu).

terminál

Prístupová trať zo stanice Bratislava UNS (ústredná nákladná stanica).
Elektrifikácia končila kúsok za výhybkami.

terminál

Vstup do areálu terminálu.

terminál

Rozvetvenie za bránou (stav 28.01.2008).

terminál

Detail výhybiek.

terminál

Lokomotíva vykonávajúca posun pod portálovým žeriavom...

terminál

Posun dokončený a tak šup naspäť na UNS...

terminál

Stav koľajiska 9.02.2009 – jedna koľaj chýba a vľavo sa buduje nová spevnená plocha. A tu je vidno, prečo som písal, že elektrifikácia končila..., teraz už končí pred bránou areálu.

terminál

Na mieste, kde stoja v koľajisku robotníci bola predtým druhá výhybka.

terminál

Portálový žeriav s kontajnermi.

terminál

Detail žeriava.

terminál

Celkový pohľad na areál.

terminál

Pohľad smerom von, kde dnes končí trolej pred areálom.


A ako je to s tou lokálkou? Nemám (zatiaľ) žiadne vlastné fotografie z terminálu, ktorý je v meste na trati, ktorá je určite lokálkou – Dunajská Streda. Nemôžem Vás odkázať ani na kozmický pohľad, lebo tento terminál je pomerne nový a na webe je asi 5 ročný sklz...
Pridávam teda aspoň jednu fotografiu a informácie z webovej stránky www.zscargo.sk - terminál Dunajská Streda

terminál

Terminál je pomerne dosť veľký ( a vzhladom na to, že leží na lokálke...) a tu je jeho vybavenie:
2 x portálový žeriav 37t, 1 x kontajnerový prekladač 40 t, 2 x kontajnerový prekladač 10 t, 1 x kontajnerový prekladač 8 t

Počet a dĺžka koľají:
koľaj č. 1 - 650 m
koľaj č. 2 - 629 m
koľaj č. 3 - 727 m
koľaj č. 4 - 655 m
koľaj č. 6 - 655

Dnes (4.3.2009) som našiel na webe ešte jednu peknú leteckú fotografiu terminálu v Dunajskej Strede, takže ju pridávam. Je zo stránky prevádzkovateľa tohto terminálu firmy Metrans ( http://www.metrans.cz/ )

terminál

Takže priaznivci kontajnerov hurá do práce, ideme budovať modelové terminály!

Marian Pavúk Paulini
[Akt. známka: 0,00 / Počet hlasov: 2] -      + 

Pridať nový komentár

oli 27.02.2009 08:08:06

ahoj pavúk, veľmi dobrý článok. modelové spracovanie a prevádzka (v mierke h0 alebo tt) sú určite veľmi silné argumenty, ako oživiť stretnutia modulovej železnice. ondrej kžm bojnice

Reagovať

Pridať nový komentár