Ak plánujete (teda Vaša drahá polovička) v lete dovolenku niekde pri mori - môžeme úplne kľudne bez mihnutia oka doporučiť Mallorcu. Najväčší ostrov zo skupiny Baleár. Okrem mora, slnka, pláži a oddychu tam len tak náhodou, čuduj sa svete ... pozri sa drahá, ako je toto možné - aj tu majú železnicu. A môžem (nie musím) napísať, že aj moja nevláčikarka bola užasnutá. Lepšie ako pláže (teda pre mňa)...
Trať vedie z hlavného mesta Palma de Mallorca do horského mestečka Soller. Ako som sa dočítal zo sprievodcu po ostrove trať vedie naskôr v rovinatej krajine ostrova a na záver prechádza horským masívom plných strmých skál, kaňonov a tunelov. Trať otvorili v roku 1912 a má dĺžku 27,3km. Vlak jazdí na rozchode 914mm - čo je jeden anglický yard.
Z Palmy do Soller |
Zo Soller do prístavu |
|
|
Tren De Soller
My sme cestovali autom, lebo sme chceli vidieť ďalšie kúty tohto ostrova. A teraz pri písaní tohto článku si hovorím, že mohli sme náš fakultatívny výlet rozdeliť na dva a nechať auto v hlavnom meste pri stanici a ďalej cestovať vlakom. Určite to urobte tak.
Nasledúca fotogaléria je preto až z mesta Soller (kde sme prišli autom) a z výletu otvorenou drevenou električkou zo Soller do prístavnej dedinky Port de Soller.
Budova železničnej stanice v Sollér
Staničné koľaje a nástupište pre cestujúcich
Depo - a drevený elektrický vlak
Depo električiek
Električkári - sú veľmi milí a radi pribrzdia a zapózujú fotografom
Zastávka CAN GUIDA
Hlavy do vnútra ... medzi domamy ideme ďalej.
Vyhybňa (meno neviem)
... cez pomarančovníkove plantáže ...
ďalšia vyhybňa s nástupom cestujúcich (tu už sme chutné sardinky ako v BA MHD)
Kontrola lístkov prosím.
Záliv Port de Soller
Staničná budova v Port de Soller
Áno, bol som tu.
Spať na zastávke CAN GUIDA
Ešte malá prechádza mestom a ...
... k autu. Iste, sme dobre ?