Railnet

Ako na vyhýbky - so seriálu Moja modulovka, časť 4.

Modelovanie | Daniel Martanovič, 24. 05. 2006 (27699 zhliadnutí)
Na plastových srdcovkých to veľmi nejazdí a teda je vhodné použiť kovové. Buď upraviť hračkárske umelé alebo kúpiť štíhle celokovové. Ako ich zapojiť, aby to nehádzalo skraty? Tak sa pozrite..... A apropo, aby som nezabudol, ešte tu sú aj obrázky ako som vyriešil prestavník a aj plastové srdcovky....
Pri premyšľaní ako na to, som preštudoval veľa návrhov, ale ani jeden sa mi nepozdával - väčšinou bolo potrebné až 4x prerušiť koľaj (2x srdcovka, 2x jazyky) - čo sa mi nejaví ako veľmi estetické. Až mi jeden spolumodelár popísal jedno zaujímavé zapojenie. Jeho princíp je vo vypínaní celého jazyka. Jediný problém je, že ak máte prestavník s jedným prepínacím kontaktom tak to je trochu komplikované. Ale ak máte s dvoma (napríklad Fulfurex) je to EASY :) Pozrite si nasledujúci obrázok. Ja používam prestavníky Hoffman a tie stačí doplníť ľubovoľným relé na 1A s dvomi prepínacími kontaktami - napríklad aj staré BTTB relé je OK.

Mňam, mňam. Žiadne prerušenie koľaje. - Iste len srcovka. Ale to sa vyriešiť a zniesť.

Detail. Oceľový drátik o sile 1mm vo vzdialenoasti 20mm od konca jazyka uchytení v 2mm mosadznej trubičke. Trubička s plastovým čiernym obdĺžničkom (z obalu na CD) je na záver zalepená lepidlom Patex Wood a trochu zasypaná štrkom.

Prestavník Hoffman. Áno jeho uloženie by malo byť priamo pod jazykmi a drátik mý ísť priamo hore. Problém je ten, že keď drátik je dlhší ako 20mm tak už prítlak je veľmi slabý. Takto môže byť dlhý ako chce. Doteraz mám vyskúšanú vzdialenosť prestavníka od vyhýbky 100mm (rozumie sa Z-ová os). Červený držiak je vzdialený približne 20mm od ohybu drátika. Výhoda tohoto uloženia je, že všetko môže byť približné a funguje to veľmi spoľahlivo.

Na záver ako na plastovú srdcovku - vymeniť ju. Je to opať jednoduché a už žiadne problémy s kúsaním lokomotív. :)

Ak sa na to dáte - jedna rada. Vyberajte plast srdcovky veľmi OPATRNE. Je veľmi mäkký. Otáčky vŕtačky som volil pomalšie ako pomalé a väčšiu brúsku - aspoň 2mm. Bolo to ako u zubára, keď Vám frézujú zub. Aby som opäť nemusel robiť všetko veľmi presné - bez špeciálných prípravkov to väčšinou nejde - som tak 1mm so srdcovky nechal. Koľaje stačí voľne piľníkom zapilovať do vhodného skosenia. Keďže z dôvodu opatrnosti a pri prílišnom vyberaní občas škrábnete aj z bokov srdcovky - čo je nevhodné - som nakoniec zvolil metódu hrubého vybratia a následného zaletovania koľajnicových prutov a ich mierneho zatľačenia rovným drievkom. Tým sa nerovnosti vyrovanajú a je to pekne hľadké a precízne.

Váš

DanoM
[Akt. známka: 0,14 / Počet hlasov: 7] -      + 

Pridať nový komentár

BeBe2 12.02.2015 10:43:31

el.výhybka

Dobrý den.

Pane Martanovič mohl bych Vás poprosit o "rozhovor"na téma výhybek mimo konferenci.Děkuji

Reagovať

dano 17.02.2015 18:50:52

Re: el.výhybka

Určite áno, napíšte mi - danom(zvnc)railnet.sk

Reagovať

Pridať nový komentár