Railnet

Komentáre

k článku: Analóg versus digitál, čo je lepšie a prečo, akademická diskusia.

zo dňa 05.05.2005, autor článku: Jozef Kiss

jk 29.05.2005 16:23:51

re: poznámka k skratom

jozeef !!! lokodekoder nie je nikdy ohrozený skratom ??? skrat na výhybke ide cez čo ? cez napájanie lokomotívy, t.j. medzi kolesami jednej nápravy sa uzatvára cez lokomotívu ! teda cez lokodekodér, presnejšie jeho vstupnú časť (usmerňovač, atď.). skrat nemusí byť teda nutne cez motor, motorový skrat je špecifický prípad. preto je u lokodekodéra zadávaný sumárny max. prúd za motorickú časť + prídavné funkcie, teda celkové prípustné bezpečné prúdové zaťaženie lokodekodéra, osobitne za motorovú časť a osobitne pre jednotlivé funkčné výstupy. normálne by skrat na výhybke mala odchytiť centrála a napájanie vypnúť, no krátkodobo predsa len čo to schytá aj dekodér ... ad meranie prúdového zaťaženia, nuž to robím na analógu, je to presnejšie aj bezpečnejšie. skrat meriam pokiaľ mám taký motor voľne "surovým" pridržaním osky motorčeka. rozbeh, stredný prúd a maximum pri nejakom zaťažení tiež analogovo, viď tab-1.htm (upravená, vrátane pokecu pre výber dekodéra) na http/zmrail.webpark.sk. jk

Reakcia na komentár

V rámci komentárov nemožno používať HTML tagy.

Pre vloženie tučného textu, hyperlinku alebo e-mailovej adresy využite nasledujúce značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]meno@domena.sk[/email]

Zobraziť článok Analóg versus digitál, čo je lepšie a prečo, akademická diskusia.