Railnet

SIEMENS 2009 - stretnutie modulákov

Čo bolo | Daniel Martanovič, 01. 12. 2009 (8390 zhliadnutí)

Ako po minulé roky, aj tento rok (26.11. - 29.11.2009) sme sa stretli v priestoroch spoločnosti SIEMENS a ukázali sme verejnosti čo dokážeme. Rozdiel z minula bol ten, že sme nejazdili voľne, ale v plnej "zbroji", t.j. GVD, nákladové listy a posun na miesta výkladky. 

 

 

Ďalšia zmena oproti minulosti bola v tom, že sme použili:

  1. viac "zelených" modulov,
  2. presnejšie dodržanie epochy - žiadne Taurusy a Desira počas GVD, len na voľných jazdách,
  3. výber ČSD vozového parku - už nie štýl čo dom dal,
  4. výber typov vozového parku - viaz vozňov typu Z a podobne,
  5. recyklácia prázdnych vozov, t.j. niektoré sa nevracali späť prázdne ale po vyložení naložili iný tovar na inej koľaji a viezli iný tovar ďalej.

Ako som písal v úvode, tradičnú nudu a nervozitu na verejných výstavách, kde sa bezmyšlienkovite preháňajú súpravy, sme vymenili za skutočné GVD. Toto GVD malo svoju špecialitu (tento rok samé novinky), ktorá je vhodná aj pre normálne stretnutia:

  • GVD bolo len na 4 hodiny modelového času,
  • a bolo hustejšie aby sa skutočne stále niečo hýbalo.

T.j. použili sme predom pripravené GVD, ktoré nás vedie a neprodukuje nudnú nervozitu - už niečo pustite a už / pozor aby sa to vykrižovalo a podobne. V kombinácii s dobre pripravenými nákladovými listami to bolo tiež hektické, ale riadené a zmysluplné.

 

Príprava GVD musí byť tiež profesionálna, aby dielo bolo dokonalé. Tu je prvý pohľad na základné vlaky so začiatočným rozmiestnením.


Jurajov Dvor - Pavúkovce


Jurajov Dvor - Šumperk


Nákladná doprava - šipky ukazujú smer dodávok tovaru, novinkou tohto rozmiestnenia oproti minulosti bolo, že niektoré vagóny mali viac použití a teda mali aj viac kartičiek smeru a typu použitia ako dve (plný - prázdny).

 
Stavba v plnom prúde


Už len pripojiť pár modulov a idem spať, na dnes stačí.


Áno, všetko je OK. DCC, telefóny a podobne zajtra.


Pred jazdením sa musia prečistiť aj koľaje. Testovacie Desiro overilo každú koľaj.


Po práci ešte neprezlečený do "motérok" Railnet.sk pri programovaní adries do mašín.


Kamerový vlak bude atrakciou. Zasadačka je vybavená projektorom. Vysielanie "onlajn" bude pre všetkých zaujímavým pohľadom z kabíny strojvodcu na krajinu našich modulov.


Príprava nákladnej dopravy a vozového parku.


"Tento vlak bude ten osobný, čo štartuje zo Šumperku?"


Obsadenie Tomášova bude dvojmužné, inak si neviem predstaviť zvládnuť nápor v GVD a ND. Fero vo funkcii "vnútorného" výpravcu. Ja som vonkajší výpravca, výhybkár a záloha na posun.


LGB je odskúšené a funguje na predvádzanie, hlásia dvaja pátrači.


Už sú tu prví návštevníci. V sobotu ich bolo viac ako minulý rok.

 


LGB v prevádzke, hlavný dozorca kto iný ako Tomáš M.


Tvorivé dielne pod Pavúkovou a Marianovou taktovkou boli obliehané.


Drevený vláčik - interaktívna hračka nie len pre najmenších.


Prevádzka v žst. Pavúkovce.


Novinka na koľajisku. Vlastnoručne vyrobená 498 bola skvostnom. Neveril som, že aj doma vyrobené môže nielen pekne vyzerať ale aj pekne jazdiť.


Naši najmenší rušňovodiči, už zaškolení z minula, boli veľká pomoc.


Prevádzka v Tomášove pri poslednom GVD, kde som už obsluhoval sám, bola náročná. Práve študujem vozové karty a premýšlam ako ich rozradiť medzi miesta doručenia využitím časovej diery v GVD.


Záverečná sobotá večera bola príjemným ukončením dňa. Kupodivu aj diskusia na tému "Ako ďalej modelári" bola konštruktívna - že by to bolo tím, že sme mali plné bruchá?

Ďalšie a aj tieto fotografie vo väčšom rozlíšení nájdete v galérii. Fotografie sú od Pavúka, Vančovcov (st. aj ml.) a mňa.

Tak to je všetko. Kto nebol, podľa mňa už oľutoval. Mne osobne sa páčilo veľmi, aj keď jazdenie bolo náročné, ale bola to zábava nakoľko bolo všetko pripravené a nemuseli sme sa dohadovať. Verím, že nikto z nás čo sme tam boli, nepovažujeme strávený čas za premrhaný, ja nie.

Teším sa na ďalšie stretnuie.

Váš

DanoM

[Akt. známka: 0,13 / Počet hlasov: 8] -      + 

K tomuto článku nebol doposiaľ priradený žiadny komentár!

Pridať nový komentár