Ako už bolo avizované, tento rok bolo naše stretnutie posunuté do trošku iného termínu. Ako sa zdá, nikomu to nevadilo. Ani nám, ani návštevám a ani verejnosti, ktorá aj tento rok prišla v hojnej účasti. Čo bolo pozitívne, tento rok ako keby sa všetci dohodli, kto kedy príde - celý deň bolo rovnako plno.
Ako vždy, začali sme s entuziazmom vo štvrtok okolo 17:00. Chalani doviezli moduly z CVČ, niektorí ich priblížili z domáceho úložiska. Až na jednu zmenu sme sa skoro presne trafili do zapojenia modulov, ktoré bolo prezentované v pozvánke.
Debata o tom, či to nezatočíme inak ako sme si to naplánovali. Nakoniec bola úprava výhodná aj z pohľadu plynulého prechodu oblúkov na moduloch.
Oprava točne. Od minulého stretnutia sa niekde cestou vytrhla koľajnica.
A Zoro prišiel. Skoro načas.
Vďaka týmto pánom nakoniec elektrina a telefónia fungovala ako hodinky.
Gabo sa delegovanej funkcie šéfa chytil s veľkou energiou. Apropo hodinky, hodiny. Všimnite si tie za Zorom.
Príprava súprav a testovanie layoutu. Neuveriteľné, ale už vo štvrtok večer sa dalo prebehnúť po layoute.
Áno hodiny. Petrovia v ich úprave na ukazovanie modelového času.
Štvorhodinové GVD bolo robené so zreteľom, že sa na prevádzku budú pozerať laici. T.j. tvorca, ďalší Peter (máme samých Petrov), sledoval to, aby sa návštevníci nenudili. Mne sa páčilo, že križovanie vlakov nebolo plánované vždy v Tomášove. Čo dávalo čas aj na manipuláciu s Mn. Veľmi ma prekvapilo, keď verejnosť so záujmom pozorovala tento posun a aktívne sa zaujímala, čo robíme. Nielen nepovedanými otázkami. Bolo to interaktívne.
Som veľmi rád, že sme neprezentovali iba vláčiky, ktoré lietajú dokola. Ale vlaky, čo jazdia od niekadiaľ niekam a prevážajú skutočný (simulovaný) tovar.
Tentokrát sme nemali vedľajšiu trať, ale ND to neuškodilo. Peter nám pripravil aj "recykláciu" vagónov, t.j. že do prázdneho sme opäť niečo nakladali, aby nejazdili prázdne. Ale nebojte sa, nevozili sme po vyložení hnojív mandarínky.
Stručná mapa priemyslu:
A takto sa tvorila nákladná doprava. Poriadne prediskutovaná.
Ako vždy, Peter to mal dokonale pripravené.
O chvíľu sa začne jazdiť. Apropo hodinky, hodiny. Porovnajte tie za Zorom.
Tomášov verzia 4 - nie z dôvodu, že toto stretnutie je 4. ročník stretnutia. Ale na každom stretnutí v priestoroch SIEMENS Bratislava bola stanica v inej konfigurácii. Už nehovorím nikdy, neviem ako dlho takto vydrží. Uvidíme. Na teraz je vypratý a zbehnutý, chudší a tenší. Ako by som to aj ja potreboval. To chudnutie, u nás ľudí to nejde tak ľahko. Ako sa na stretnutí ukázalo, stanica je použiteľná a na posun a vyhratie pripravená.
Odbočka v Tomášove zostala. Ale v inej geometrii. Na teraz mám lepší pomer stanica/šíra trať. A navyše, na novom module kde sa trať rozvetvuje, môžem sa vyhrať s krajinou (keď som sa jej už prestal báť. )
Staničná budova - malá stanica, malá budova. A konečne je na stanici aj skladisko na kusový tovar.
Nasleduje ukážka staronových Erikových TT modulov, ktoré v súčasnosti vlastní Maroš . Podľa mňa nie je potrebný komentár. Maroš je šikovný nielen vo výrobe mašín - od kolieska, ale aj v lepení stromčekov.
Modul číslo 1 od Tomášova.
Modul číslo 1 od Šumperku.
žst. Pavúkovce. Uvádzam ju tu, aj keď sa na nich nič nezmenilo. Snáď Pavúkovi dodám motiváciu dokončiť ju, keď už sa mu opäť začína dariť. Držím mu palce.
Už to vidím, len by to chcelo aspoň 50 stromov - nie papierových. Keď som ja ich musel z nakládky dreva vytrhať, tak....
Ale toto sa Pavúkovi podarilo úplne skvele. Nedá sa to neodfotiť. HO stavebnica upravená do TT veľkosti. Trocha fantázie a všetko ide.
Šokovo. Táto nákladná stanička čakala na znovuzrodenie. Vďaka Bocovi už budeme mať ďalšie miesto na nakladanie a vykladanie tovaru.
Kameňolom. V blízkej budúcnosti prejde kompletnou rekonštrukciou koľajového zvršku. Vďaka novému členovi klubu bude táto nakládka opäť v plnej pohotovosti a verím v 100% zjazdnosti koľají.
Vraťo má kompozične dokonalé moduly. Všetko ostatné je ale ďaleko za tým.
Je pravdou, že sme začali trochu rozpačito. Najmä mladej mládeži bolo potrebné vysvetliť čo smú a nesmú. Vďaka tomu sa skoro nič nepokazilo a neulomilo. Ospravedlňujeme sa skoropríchodzím návštevníkom.
Večerná skúška, či je všetko na ráno pripravené.
Možno z tých našich mladých vyrastú modelári.
Prevádzka v Nakládka dreva Lesy SSR.
Súdruhovia z NDR v medzinárodnom rýchliku na trati Šumperk - Jurajov Dvor.
Posun v žst. Pavúkovce.
Skúsený výpravca. Radosť bolo s ním spolupracovať z Tomášova.
Náš veľký a malý drobizg vo večernom zácviku.
Zorov adhoc v podobe "cukríkového" Pn.
Vzácna návšteva - teraz tá vpravo alebo vľavo? Neviem sa rozhodnúť. Fero prepáč, nie si taký pekný.
Mám. A to je hlavné - aj tak budem modelárom, oco.
Možno sa zdá, že sme len preháňali vlaky kvôli verejnosti. To LEN ale nie je namieste. Áno, verejnosť na tomto stretnutí bola dôležitá. Našli sme si ale čas aj na odskúšanie a odprezentovanie toho, čo vieme a čo nevieme:
Naša verejnosť - teda zo SIEMENSu a pozvaní hostia. Ako som písal v úvode. Sme radi, že sa dohodli a minuloročné vlny sa rozložili do celého dňa. Podľa nezávislého merania bolo návštevníkov počas dňa nie menej ako minulý rok, skôr viac. Niektorí aj poznamenali, že tento termín je lepší ako Mikuláš - vtedy je veľa akcií.
Železnica v mierke G od firmy LGB bola lákadlom pre tých najmenších.
Skúsenosti si vedeli overiť aj v stavbe dreveného vláčika.
Workshopy v podobe vystrihovania, lepenia a farbenia boli plné počas celého dňa hneď od rána.
Tieto a aj ďalšie fotografie vo väčšom rozlíšení nájdete v galérii. Autori fotografií: Dano, Peter, Erik, Boco.
Som rád, že všetko vyšlo. Aj počasie nám prialo. Bolo mrazivo, ale sucho. Kto by chcel nakladať a vykladať autá v snehu a blate. Ďakujeme počasie. Teším sa na ďalšie stretnutie. Najbližšie v SR budeme v Bojniciach (HO) a v Kokave nad Rimavicou (TT).
DanoM
ahojte, ďakujem všetkým zúčastneným, za pekné stretnutie s perfektnou partiou rovnako "postihnutých". páčilo sa mi a teším sa na naše spoločné najbližšie stretnutie ! bye zoro
tiez sa pripajam , skoda ze som nemohol s vami stravit viacej casu.