Railnet

Kokava 2011 - stretnutie TT Modulákov

Čo bolo | Daniel Martanovič, 09. 06. 2011 (9306 zhliadnutí)

1.6. 2011 na MDD začal 5. ročník prevádzkového stretnutia modulovej železnice mierky TT (1:120) na tradičnom mieste v telocvični školy Kokava nad Rimavicou. Netradičný bol tentokrát iba vstup do telocvične - z opačnej strany a výška jazdenia. Pre tento ročník bola zvolená výška 1300mm. Všetko ostatné bolo tak, ako sme boli zvyknutí. Kvalitné jedlo, kvalitné ubytovanie, kvalitné GVD a nákladná doprava. Samozrejme nezmizli ani problémy v žst. Breznička z minulého roka. Čiže všetko bolo v starých kolajách a mohli sme si to užiť.

 

GVD, ND, Príprava

O grafikon vlakovej dopravy (GVD) a zapojenie modulov (layout) sa postaral opäť Zoro, ktorý vraví, že ho to veľmi baví. Nákladná doprava, t.j. aj mapa priemyslu, bola už medzi Zorom a PetromF. Iste, musím spomenúť aj ostatných, ktorí sa nezáčastnili priamo na stretnutí PeterM, ErikD a vďaka nim sa podarilo včas vytlačiť a nastrihať všetky nákladové lístky a vozové karty.


Dvaja patrioti (jeden väčší) pri príprave nákladových listov pred stretnutím.


A už na stretnutí. Ono sa len tak zdá, že sa usmievajú.


A takto to vyzerá pri preberaní vozového parku. Celkovo bolo použitých 120 nákladných vozňov. Čo bolo doteraz najviac v SR podmienkach.

Layout


Návrh layoutu. Skutočnosť bola len o málo iná.

Z pohľadu prevádzky išlo o hlavnú trať medzi zoraďavacími stanicami Nové mesto (1) a Šumperk (6). Na hlavnej trati boli v poradí:

  • odbočná žst. Tomášov (2)
  • priebežná žst. Chrisov (3)
  • odbočná žst. Breznička (4)
  • priebežná žst. Kokava nad Rimavicou (5)

Z odbočných staníc viedli dve vedľajšie trate:

  1. agrárno štrková lokálna trať- Tomášov, Kameňolom, Bocovo
  2. vedľajšia trať - Breznička, Púchov a cez úvrať do Jurajovho dvora.

Ak by mal Zoro dobre zameranú telocvičňu a Chris oznámil včas, že jeho stanica je dlhšia ako na návrhu layoutu, bolo by nutné len jeden krát podliezať . Prečo keď jezdíme na 1300mm je menej podliezacích miest ako keď jazdíme na 1000mm? Rečnícka otázka.

Ako sa stavalo

Túto časť vnímam až od štvrtka poobedia, skôr som nemohol prísť. Ale mal som od vedúceho stretnutia povolenku, že nebudem posledný. Keď som prišiel, čakalo sa aj na nás (mňa a moje všade chodiace rádio), ale to nebolo jediné na čo sa čakalo. T.j. ako keby som ani nechýbal.

 
Na začiatku je vždy chaos. Len keby sme ho vedeli zhmotniť za tých 6 hodín, aby sme siedmu mohli oddychovať. Toto je najväčšia rezerva.


Toto nie je reklama, ale zlý sen. Posyp na nákladisku vôbec nedržal. Toto by sa tiež nemalo stávať. Aspoň, že existujú workaroundy .


Najväčší makači na stretnutí, nebyť týchto a Boca...


Áno, Bocovo stálo ako jedno z prvých. Stanička vyzerá veľmi jednoducho, ale podobne ako Mochov v Zababove, toto je ďalšia úchylná stanička. Najmä ak je použitá ako koncová. Veľmi rád som si v nej 2x zaposunoval.

Čo je nové od minula

Z minulých stretnutí sa udialo veľa:

  1. Moduly nielen z Východu podrástli na 1300mm, t.j. teraz sú obojnohové.
  2. "Skryťák" Nové Mesto dostal nové výhybky a možnosť pripojiť sa na dvojkoľaku
  3. Stanica Bačov je Púchov a podrástla do krásy
  4. Nákladka dreva SSR má zvukovú signalizáciu pri spúšťaní závor a servá na závory. Chýbajú tiahla.
  5. Vjazd do Tomášova zo smeru odbočky sa začal zeleňať.
  6. Nanovo položené koľaje v kameňolome, doplnené ovládanie výhybky.
  7. Nanovo položené koľaje  v žst. Šokovo, ktorá sa už volá Bocovo. Prerobené ovládanie výmen a začína sa aj zeleňať.
  8. žst. Chrisov tiež začala pokrývať krajina

Iste, bolo by toho možno popísať ešte viac. Toto sú hlavné udalosti, ktoré sa nedali prehliadnuť.


Boco je veľmi šikovný. V princípe nenáročná stanička čo do stavby a financií, ale s profesionálnym prevedením. Mám sa od Boca čo učiť.

 
Stanička vyzerá jednoducho. Ale keď je obsadená vykladajúcimi sa vozňami a príde manipulák s novými. Uff, to je na dlho. Ledva som to stihol podľa GVD. A to som mal na to reálne 30 minút života. Otázne bolo či som bol mokrý z tepla alebo z hry.


skrytá stanica Nové mesto. Zelená plocha bude na konci prác zatrávnená. Prvý modul bude vymeniteľný za taký istý, ale s prechodom na dvojkoľaku - ak bude treba. Pekné riešenie.


Staronové moduly (pastier, kameňolom) prevedené na PeťaH. Peter má víziu a to je dobre. Nemusí byť hneď všetko dokonalé.


Kameňolom - opäť ukážka, že do modulu sa nemusí veľa investovať ak má byť pekný. Ak sa vyhne modelár patlaniu a neuspokojí sa s gýčom, má to výborný smer. A ako píšem, nemusí to ani toľko stáť.


Vjazd do Tomášova. Okrem domčeka (Jožo Kiss) a návestidla (Viessmann) je technológia postavená na produktoch Modellscene. Kto chce ušetriť trochu času a mať profesionálny výsledok, stojí to za to zakúpiť si pár foliáži. Na tento modul plánujem použiť cca 6 foliáží. Čo je cca 50e. Plus stromy - asi ďalších 50e. Kríky sú od fy. Polák. V princípe si myslím, že nekúpim si mašinku a našetrím si na poriadny materiál.


Vjazd do Tomášova z odbočky.


Uloženie vozových kariet s nákladovými listami má byť minimálne takto a nie položené na module. Výroba netrvala dlhšie ako 45 minút (pri serializácii určite pod 30 minút). Je z odpadového materálu na parapety.


žst. Chrisov - veľmi zaujímavé, kde na ten nápad prišiel. Krásne sa na výhybkách vlnia vlaky, radosť pozerať.


Vôbec mi to nepripadá morbídné.


Nákladná časť žst. Chrisov.


Plne reléová stanica Púchov. Pod modulom je PC skriňa a veľký ovládací pult.


Vznikajúce depo v žst. Púchov.

Ako sa jazdilo


Manipulačný vlak na module s foliážou Modellscene. Ako základ bola použitá "použitá káva".


Toto je môj "zošiťák" a môj turnus.

 
Výpravca v Novom meste mi práve vybavuje voľnú cestu: "Tu je žst. Nové mesto. Príjmi manipulačný vlak číslo 86101 s pravidelným odchodom 8:30"

 
Dostal som tieto vozové karty s nákladovými listami.

 
Vjazd do žst. Tomášov nemám zatiaľ povelený.

 
Mn na vchode do žst. Tomášov.

 
v žst. Tomášov ide všetko ako po masle, keď má kvalitne dlhoročne zaškolenú obsluhu.

 
Kontrola nákladových kariet pred odjazdom na lokálku - smer Bocovo.

 
Kameňolom je obsluhovaný pri ceste späť.

 
Posun v žst. Bocovo. Podľa D3.

 
Späť v žst. Tomášov. Zoradený a čakám na povolenie odchodu smer Chrisov.

 
A predbieha ma Priebežný manipulačný vlak.

 
Na ceste do žst. Chrisov pred zástavkou Nákladka dreva SSR.

 
žst. Chrisov.

 
stretnutie Mn v žst. Chrisov.

 
Tu už mám tých kariet viac.

 
Opäť ma niečo predbieha - tento krát medzinárodný expres.

 
Za chvíločku bude preč.

 
Dokončenie posunu v žst. Chrisov.

 
Cestou do žst. Breznička.

 
Dobrý deň, nech sa páči karty.

 
Čakanie na Pn zo žst. Kokava nad Rimavicou.

 
Záloha v žst. Kokava nad Rimavicou - parná lokomotíva v skoro puritánskej mierke 1:120 vyrobená celá z mosadze len z plánov skutočnej lokomotívy. Nikdy nehovor nikdy, ale toto nebudem vedieť nikdy. Maroš je makač.


v žst. žst. Kokava nad Rimavicou je čulý ruch pod kontrolu šikovnej obsluhy.

 
Hráme mariáš, alebo kanastu ?


Posun v žst. Púchov.


V Brezničke bolo celý deň čo robiť. Navyše keď hnevali výhybky.


Už idem, nefoť.


Posun na nakládke dreva - Tatranské lesy.

Ako sa kecalo


Pri jedle a Kokavskom domácom chlebíku...


... aj na vláčikové témy...


...aj potichu...


...aj cez telefón...


...aj bez neho...


...aj vo veľkom kolektíve...


...alebo aj v úzkom kruhu...


...ale samozrejme aj pri dobrom jedle... a všetko sme zjedli.
Pribral som za stretnutie 2 kg.

Koniec dobrý všetko dobré


Aj deťúrence z okolitých  škôlok a škôl nás prišli pozrieť.


Kto sa tu nenájde, tak sa skrýva za niekym, alebo na stretnutí nebol. Jeho chyba.
Klik na zväčšenie.

Kliknutím prejdete na zoznam minulých stretnutí mierky TT.

Teším sa opäť na stretnutie. Verím, že späť na výske 1000 mm.

Váš

DanoM

Fotografie: Boco, DanoM, Dominik, Chris, Igi, RomanH, PeterH, Rišo

[Akt. známka: 0,00 / Počet hlasov: 10] -      + 

K tomuto článku nebol doposiaľ priradený žiadny komentár!

Pridať nový komentár