Railnet

Stavba domčeku zo stavebnice trochu inak

Modelovanie | Daniel Martanovič, 15. 01. 2021 (789 zhliadnutí)

Mám rád plastové stavebnice, to nebudem nijako zastierať. Mám preferovaných výrobcov a aj preferované materiály. Každý si asi našiel v tomto modelárskom obore to čo mu najviac vyhovuje. Strašne sa teším, že za tých 30 rokov od "socializmu" už nemáme len LepíM (ktoré nelepilo a model bol navyše dogrckaný) a stavebnice Vero sú modernizované.

Aj napriek tomuto všetkému pre stavbu vlečky OFZ, som sa rozhodol postaviť domčeky inak. Teda zo stavebníc, ale každý sa snažím nejako "rozpiľovať".

Zameral som sa na notoricky známu stavebnicu od Auhagen "Alte Fabrik" (kat.č. 12228).

Pre stavbu vlečky OFZ som potreboval:

  • budovu "vedenia" väčšiu ako je kocka 3x2 v stavebnici
  • výrobnú budovu 2x dlhšiu ako je v stavebnici
  • výhrevňu pre "nočné" parkovanie posunovacej mašinky
  • a ak by ostal ešte nejaký odpad, chcel som začať na vlečke "Drevovo" stavať pivovar.

Preto som kúpil tri (3) stavebnice a išlo sa na úpravu. Presne povedané, najprv len dve stavebnice a keďže som mal nejaké výrobné defekty, musel so dokúpiť ešte jednu. čo nakoniec vypálilo ako dobré, lebo som mohol realizovať aj ďalší projekt - Pivovar v Drevove. Ten nebol v pláne na teraz. Ale som rád, že sa mi nepodarili budovy v OFZ na prvý krát. Chybu som obrátil na výhru . Preto nie je prečo sa báť, pustiť sa do projektu. Občas sa pozastaviť, zhodnotiť urobené a pokračovať.

Budova vedenia

Pôvodný plán

Tu bol úvodný zámer úplne iný. Chcel som "veľkú" budovu 5x2 stavebných polí o dvoch podlažiach so šikmou strechou. Preto som plánoval z dvoch stavebníc urobiť jednu budovu. Nakoniec ma ale usmernila modulovka. T.j. keď som budovu dostaval, zistil som, že nemôžem zložiť moduly k sebe. Budova bola veľmi vysoká a nechcel som zväčšovať medzeru medzi modulmi pri prevoze, lebo by som musel aj auto kúpiť nové. Čo už je iná téma a trochu drahšia.

Rozvrhnutie stavebnice:

Plánovanie strechy a odmeranie, ci to bude navzájom "hrať":

Prvá skúška odpílenia:

Zameranie tehlových výstuh:

Detail, že bude nutné aj tu pilovať:

Fine tuning:

Výsledok:

Strecha tiež by išla:

Skelet budovy pred finalizáciou.

Na stretnutí v Bernolákove 2019 to vypálilo úplne inak. Pri odmeraní výšky budovy som zistil, že časť budovy sa bude musieť zbúrať. Nakoľko sa budova nezmestí do dopredu vyhradeného priestoru medzi modulmi počas prevozu.  

Výsledok

Finálny stav rozšírenia budovy a podlaží.

Farbenie okien prebiehalo veľkoprocesom. Až po celkom nafarbení som okienka odstrihával a nalepoval.

Výrobná hala

Tuto bola situácia jednoduchšia. Ide o dve spojené budovy za sebou. V princípe nič zložité. Jediné čo som musel riešiť bolo protipožiarne oddelenie strechy. Ak by to boli dve stavebnice len spojené do jedného objektu, toto oddelenie strechy by bolo dvojnásobné. Preto jedna časť budovy bola o 4mm skrátená, aby to pekne zapadlo do seba.

Zamurovanie bočných dverí na stavebnici, ktoré som tam nechcel mať.

"Kamerová" skúška ako bude objekt vyzerať.

Nafarbená základná časť s osadenými osteniami. To zamurovanie dverí vyšlo z môjho pohľadu celkom uspokojivo.

Výhrevňa

Keďže som musel kúpiť ešte jednu stavebnicu na úpravu už hotovej budovy vedenia, ostal mi nejaký odpad. V tomto prípade o odpade sa asi nedalo hovoriť, lebo ide o samostatne stojací objekt. Z pohľadu zlepenia objektu nič hrozné, len je potrebné zvýšiť podstavec, aby sa dnu dostala lokomotíva.

V prvom priblížení som mal nápad, že do výhrevne dám len "betón" a nebude osadená inšpekčná jama.

Zvýšenie podstavca na nutnú výšku pre prechod dverami lokomotívou.

Na tomto objekte som bočné dvere nahradil oknom.

Výkop inšpekčnej jamy. 

Osadenie inšpekčnej jamy.

Stavba výhrevne na mieste s inšpekčnou jamou.

Pivovar

Táto budova je postavená s čistého odpadu. Nebyť tehlových ostení, ktoré zakryli všetky problémy, by sa ani nedalo objekt prezentovať.

Objekt je kombinácia zvyškov zo stavebnice Alte Fabrik, Plynáreň (komín), strechy (kupuje sa ako 2 kusy) a trojuholníkové bočnice.

Na celú budovu už neostalo, ale nevadí. Nakoľko budova bude vo svahu a koľaj vlečky je +3cm od spodnej montážnej dosky tak, výsledná spodná diera bude zakrytá krajinou. Čo je na tejto stavbe zaujímavé bolo umiestnenie veľkých dvojitých dverí - neplánoval som ich tam mať, ale ostali z druhej časti výrobnej budovy, tak prečo ich nepoužiť. A navyše opäť krásne tieto dvere zakryli nechutnosti na žltej stene, čo ostali (lebo odpadový materiál).

Výsledok je pekný, že?

Určite, že to nie je úplne hotové. Ešte veľa mi chýba do finálneho dokončenia - dokončiť okná a ich zasklenie, vnútorné vyčiernenie, osvetlenie, celková patina. Vyvíja sa to postupne, aj ako ide stavba modulov. Tak sa pochválim až v ďalšom článku zo stavby modulov.

Prežite Coronu, buďte zdraví, vláčikujte a pripravujme sa na spoločné stretnutie, keď už opäť budeme môcť.

Váš

DanoM

[Akt. známka: 5,00 / Počet hlasov: 6] -      + 

K tomuto článku nebol doposiaľ priradený žiadny komentár!

Pridať nový komentár