V Hnúšti sa (ako obvykle) opäť koncom mája konala Kokava/Hnúšťa 2018. Organizácia stretnutia sa dožila niektorých užitočných zmien, Boco so Zoranom už vo februári preverili technický stav niektorých modulov, aby sme sa pri stavbe vyvarovali prekvapeniam a Zoran pripravil podrobný plán prác, takže každý vedel od začiatku, čo bude robiť. To všetko prispelo k rozumnému začiatku jazdenia, hoci sme mali pomerne dosť modulov bez majiteľov a občas sme sa improvizácii nevyhli.
Layout bol rozsiahly a kládol aj veľké nároky na obsadenie staníc a vlakov. Mali sme dve odbočné stanice a ešte aj tri samostatné odbočky, takže celkovo bolo až 5 vetiev z hlavnej trate. Chrisov a Drnov obsluhovali priľahlé vetvy, každý mal po dve. V Dvorníkoch bola dvojkoľajka využitá na odbočenie na druhý skryťák Jurajov Dvor.
Zoran vyrobil dve verzie grafikonu, jeden štandardný a druhý najmä pre sobotných kolotočárov, čo znamenalo o 4 ucelenkové zošiťáky viac. V maxigrafikone bol problém s preťaženým Drnovom, ale alternujúci Tomáš a Zoran v tejto stanici si s tým poradili, hoci ani jeden vtedy nevyzeral príliš šťastne. Inak sa väčšie komplikácie nevyskytli, aj čas sme zastavovali len veľmi výnimočne.
Drnov by nebol prežil bez dostatočne dlhej výťažnej koľaje.
Jedna zo Zoranových „naj“ lokomotív, Pomaranč, jazdil na rýchliku. A odskúšal som osobne, že dokáže s vlakom ísť naozaj rýchlo. Veď mi Zoran povedal aj po jednej mojej jazde: „Som rád, že si s ním neurobil hodiny“.
Layout sme dôsledne vybavili vjazdovými návestidlami. A tam, kde „poriadne“ návestidlo nebolo k dispozícii, sme osadili aspoň náhradné „špajgľové návestidlá“.
Ak boli na module šachty, vyzerá to takmer realisticky:
A bez šácht museli byť uchytené o okraj modulu.
Dvorníky si však zaslúžia foto aj z opačnej strany, je to fakt pekný modul.
Trať z Bocova návestila aj s funkčnou Bocovou predzvesťou, mechanické návestidlo pred odbočkou je schované za elektrickým stožiarom.
Ovládanie návestidiel v Novom Meste v stanici ešte nie je, takže zatiaľ aspoň bezkrabičkové ručné ovládanie (žltá je detekcia obsadenosti).
Na Hradnej odbočke slúžilo mechanické návestidlo a trpasličie opakovače v teréne…
…a už na ňom Rišo s MOsom čaká na vjazd (do Drnova).
Z druhej strany od Bocova sa k Drnovu rúti motorák s Patrikom juniorom.
Ale návestidlo ich ďalej nepustí, junior sa stiahol pod obzor.
Jurajov Dvor pod absolútnou kontrolou.
Na stretnutí boli moduly v rozličnej faze rozpracovanosti. Ale už zjazdné.
V nakládke dreva bolo dreva dosť.
Veľké analógové hodiny som upgradoval z fastonov na cinche. Káble sa dajú jednoduchšie kdekoľvek rozbočiť, tým pádom naťaháme hodiny na väčšiu vzdialenosť: rýchlejšie sa do hodín zapoja a hlavne už neriešim sfázovanie/polaritu, ktorá je pri mechanických analógoch dôležitá (jedna polarita párne minúty, druhý polarita nepárne minúty).
Na Zelenom plese sa tentoraz medzi tunelmi striedala DR E42 s malou parou 312.8500, takže sa konečne fu-fu-fu z repráčikov neozývalo márne ;-)
Perfekcionistická (Bocova) odbočka Obora.
Chrisov je zaujímavo vymyslená stanica.
Cez Chrisov sa premelie normálne veľa cestujúcich, tak je divné, že tá pani tu sedí opustená.
Zelené je juniorská nákladná mikrostanička na jedinom module
Príliš veľký detail z Mestova.
Až na layoute Hnúšťa 2018 sa vyskytli obe tieto roviny vedľa seba.
Na Potope nič nového, voda ešte neopadla a kľúče od hrdzavej dodávky žltá pani stále hľadá.
Mali sme aj schôdze, kde sme počúvali najmä Zorana…
…alebo sme sa pozerali, ako s Bocom hľadajú vlak v grafikone.
Boli aj diskusie, …
…a iné zábavky.
A ešte zopár bez komentára.
Na spoločnú foto bol čas až v nedeľu, takže tí, čo rozoberať nechceli, na nej nie sú.
Propozície stretnutia tu. Fotos Boco a ja.
Video z TV JOJ od 30:50
PH
K tomuto článku nebol doposiaľ priradený žiadny komentár!