k článku: Analóg versus digitál, čo je lepšie a prečo, akademická diskusia.
zo dňa 05.05.2005, autor článku: Jozef Kiss
jk píše: či skrate ako takom (napr. na výhybke). dekóder nikdy nie je ohrozený skratom, ktorý sa udeje mimo lokomotívy. žiadna výhybka ani nič mimo lokomotívy nedokáže urobiť taký skrat, aby stúpol odber prúdu ktorý prechádza cez dekodér. výstup dekodéru je pripojený priamo na motor, teda jedine skrat v motore (zažil som) alebo skrat prívodu motoru na kostru, ktorá je spojená s niektorou z koľajníc dokáže urobiť skrat. zvýšený odber motoru je, ak sa napr. zasekne prevod - to je stav, keď sa motor netočí a preto sa uplatní len ohmický odpor vinutia (niekoľko ohm). meranie max prúdu lokomotívy je jednoduché: 1. ampérmetrom: nejako zasekneme prevod aby sa netočil motor, pripojím cca 14v a odmeriame pretekajúci prúd. (merajte čo najkratšie). 2. ohmetrom: odmerajte odpor motora, pomaly pri tom otáčajte kotvu a najdite najmenšiu hodnotu. ak to bude napr. 20 ohm, max prúd bude 0,7a ( dcc napájanie je štandardne 15v, úbytky na boostri a dekódéri môžeme odhadnúť na cca 1v, preto rátam so 14v.) pozor na boostre s nestabilizovaným napájaním, kde je napätie až 20v. a ešte jeden pozor, meranie dcc napätia aj prúdu bežným meracím prístrojom je klamlivé. dcc signál má tvar obdĺžnika a preto neplatí vzťah medzi efektívnym napätím a špičkovým, ktorý je pri sínusovom tvare približe 1,4). inak povedané, prístroje ukážu čo čosi viac, než je skutočnosť...
Zobraziť článok Analóg versus digitál, čo je lepšie a prečo, akademická diskusia.