Doplnené vydanie - 17.2.2008 Tí čo odoberajú ModellRailroader vedia o čo bude tento článok. Pre tých čo tento časopis čítajú občas, alebo vôbec napoviem: Pôjde o riešenie dülemy o dlhých vlakoch.
Práve som na dovolenke v Hornej Lipovej, ktorá leží na Jeseník - Šumperk - Olomouc - Brno. A čo ma veľmi prekvapilo je práve pohľad z okna domčeka, v ktorom bývame. Tento pohľad ma utvrdzuje v tom, že nie je nutné silou mocou sa snažiť postaviť dlhý vlak, aký je možné vidieť na našich koridoroch, alebo aké bolo možné vidieť za našej svetlej (aj keď bola temná) minulosti. Rovnako modelový môže byť rýchlik s jednou zamračenou a troma ypsilonkami. Rovnako modelový môže byť nákladný vlak zložený s troma Easkami. A rovnako modelový môže byť nákladný vlak ťahaný dvoma zamrečenými a šiestimi plošinovými vozňami plných dreva.
Hneď prvý večer ako sme dorazili som bol veľmi milo prekvapený, až nadšený. Z môjmo pohľadu išlo skoro o koniec sveta. V uzavretej doline kde vlak sa otáča o 200 stupňov sa zvuk dvoch zamračených ozýval veľmi skvelo. Bola to hudba, ktorá ľahodila uchu. V očakávaní som začal počítať vozne, koľko ich len bude? Bol som veľmi prekvapený, keď sa zo zatáčky za dvomi ťažko namáhajúcimi sa zamračenými ťahalo 6 plošinových vozňov.
Každé ráno ma budí dunenie zamračenej, ako sa snaží pokoriť stúpanie s troma Y-kami.
V stanici Horní Lipová sa hore uháňajúci rýchlik (smer Brno) vymení za proti idúci rýchlik - smer Lipová Lázně - Jeseník.
Radenie rychlýkových súprav podľa vývesnej tabule na stanici Horní Lipová ukazuje, že vlaky boli plánované aj dlhšie - 5 vozové.
Doobedný nákladný vlak - počet vagónov 3 Eas.
Ale niekedy netreba ísť ďaleko od domova. Tento vlak sme fotili s Pavúkom pri Nových Košariskách pri Bratislave.
Nebojte sa ich teda zaradiť do GVD, aj krátke vlaky sú pekné. A už vôbec to nie je len potreba vlakodromov, mať krátke vlaky. Aj skutočná železnica prevádzkuje krátke vlaky. A teda aj na Vaších modelových koľajiskách, či moduloch môžu jazdiť.
Váš
DanoM