Milujem prechádzky po staniciach. Najmä po staniciach, ktoré sú zaujímavé a modelovo prítulné, t.j. sú dostatočne dlhé (alebo krátke) aby sa dali aj v mierke postaviť na rozumnej veľkosti a aby sa dalo na nej posunovať aj v zrýchlenom čase - často 1:4 až 1:6. Čo často my modelári nerobíme, že nemyslíme na prevádzku. Čas zrýchľujeme ale stanice neskracujeme. Potom aj Rosnička lieta 150km/h (aby sa to stihlo) alebo sa neposunuje a len si púšťame vláčiky. Čo je škoda.
Železničná stanica Staré Město pod Sněžníkem je práve taká prítulná stanička. Len žst. Bocovo je lepšie, škoda že taká stanička nie je v skutočnosti.
Staničku som objavil náhodou pri potulkách po Jeseníkoch v lete 2011. Primárne sme boli pozrieť bunkrové opevnenie budované ČSR pred 2. svetovou vojnou. Vrele odporúčam navštíviť tento kraj.
Stanica je silne zameraná na nákladku dreva - má jednu hlavnú nakladaciu zvýšenú rampu a dve "voľné" skládky, podľa mňa slúžiace tiež na nakladanie pri nárazových akciách.
klik na zväčšenie.
Linka na GoogleMap.
Pri návrhu som sa snažil dodržať mierku vo všetkých smeroch, t.j. pri modelovaní nie je nutné túto staničku vôbec skracovať (asi by ani nešla, aby bola ešte použiteľná). Zmestí sa pohodlne na 3 štandartné TT moduly 80x40cm.
Celkový pohľad na staničnú budovu. Má toho za sebou už dosť - vskutku.
Nástupište ala Auhagen.
Vedľa staničnej budovy je hneď skladisko.
Širší záber na skladisko aj s rampou.
Skladisko od cesty. Zaujímavo umiestnená tabuľa zastávky ČSAD - na skladisku.
Pohľad na budovu od Skladiska.
Toto nemôže chýbať na žiadnej poriadnej stanici.
Pokračujem po tretej koľaji (staničná koľaj). Vedľa rampy so skladiskom je koľajová váha.
Váha z druhej strany.
Vnútro váhy je ešte celé. Verím, že aj použiteľné.
Vrátil som sa pred staničnú budovu. Pohľad vpravo na koľaje.
Od nástupišťa pohľad vľavo na vchodové výhybky.
Vjazd do stanice z iného uhla.
Celkový pohľad na staničku z nástupišťa.
Fotografia rovnakým smerom aj z rovnakej X ovej súradnice, ale od 2. koľaje.
Kráčam opäť smerom ku koncu stanice.
Priblíženie konca stanice s nákladkou dreva.
Odstavná štvrtá koľaj sa zdá byť ďalej na fotografii ako v skutočnosti je.
Na koni stanice je rampa s nákladiskom dreva.
Rampa.
Rampa z iného uhla s priecestím na príjazd nákladiakov.
Stanica od konca.
Toto som nazval dočasné nákladisko umiestnené na 3a koľaji.
Dočasné nákladisko od stanice.
Dovidenia niekde na budúce
Váš
DanoM
K tomuto článku nebol doposiaľ priradený žiadny komentár!