Most sa nachádza v Bratislave na 6,127 km trate Bratislava Predmestie – Bratislava východ.
Most bol budovaný na v tej dobe novej trati a preklenul 4 koľaje ( dve na trati Bratislava – Žilina a dve na trati Bratislava – Bratislava vých. stanica ). Dostal meno modrý a preto sa natiera na modro. V roku 2005 už bolo vidieť základovú červenú farbu tak sa už po niekokoľkátykrát znovu v lete 2005 opäť natrel na modro.
Technické údaje :
-oceľová priamopásmová konštrukcia so spodnou mostovkou
-rozpätie 56,00 m
Stavba :
- generálny dodávateľ a stavba betónových opôr - Železničné staviteľstvo Bratislava
- montáž, zásun a technologický postup – MO Bratislava
- konštrukciu vyrobila firma “Ganz Mávag Budapešť“
Postup stavby :
Vedľa trate bola zriadená montážna plošina o veľkosti 1152m2,
kolmo na trať Bratislava – Žilina. Celá plošina bola vyložená
cestnými panelmi, na ktorej bola konštrukcia zmontovaná.
Potom bola odsunutá a postupne zdvíhaná a podkladaná. Pod
konštrukciou bola zásuvná dráha po ktorej sa posúvala tak, že koniec
sa dostal nad Bratislavskú oporu a potom sa po segmentovej
dráhe posúvala na Trnavskú oporu.
Most je vlastne akýsi obchvat aby všetky vlaky z vlakotvornej stanice pri guľovačke nechodili cez stanicu Bratislava – Východ. Trať sa odpojí od trate pred mostom a po zvyšujúcom sa svahu sa napája na most vo výške asi 6m na zemou. Potom postupuje po len mierne zmenšujúcom sa svahu cez ešte jeden betónový most cez potok a potom vedľa firmy ktorá ho zmontovala a ďalej ešte asi kilometer a späť sa napája na trať z ktorej sa odpojila pri Kalnom jazere. Ale späť na most........
Galéria mostu po 30 rokoch :
Neďaleké priecestie chránene svetelným zabezpečovacím zariadením so závorami.
Pohlad z mostu smerom na priecestie a idúci vlak vedený peršingom ktorý smeruje do stanice Bratislava – Rača, vpravo za lokomotívou je vidno dve koľaje vedúce do stanice Bratislava - Východ.
Trať na most – pohľad od Ba - Východ.
Konštrukcia mosta s rôznych strán:
Ochranná sieť v miestach kde je pod mostom trať.
Informácie a historické foto z montáže na základe láskavého povolenia Ing. Pinku z knihy Mostárska epopeja – Ing. Ján Žatko – Ing. Marián Pinka – Ing. Ján Klotton, vydal Mostný obvod k svojmu 50 výročiu v roku 2002.
Miroslav Čechovič
teda miroslav, nato že máš len 14 rokov si moooc šikovný !!! super !! veľa ľudí, čo býva v bratislave ani netuší, še existuje modrý most..krásna foto dokumentácia a prezentácia.
vidis,uz k minulemu článku som ti napísala,že si veľmi šikovný v tom,čo robíš a opäť si ma o tom presvedčil... držím ti päste,pokračuj ďalej,možno aj v štúdiu zameranom týmto smerom...katarína