Railnet

žst. Hustopeče

Stanice | Daniel Martanovič, 16. 11. 2010 (6544 zhliadnutí)

Je to už  viac ako 30 rokov, čo si tatko kúpil auto a jazdili sme za tetkou do Brna. Či sa to niekomu zdá alebo nie, diaľnice neboli - skutočne? Cez toto mestečko sme jazdili veľmi pravidelne a pravdu povediac nikdy som si neuvedomil, že hneď v centre a hneď pri ceste je stanička. Jej znovu objavenie sa stalo, ako inak, po potulkách po mape a hľadaní tých správnych staníc, ktoré sa oplatí modelovať aj v puritánskej mierke. žst. Hustopeče je presne taká - poteší a neurazí.

 

Stanica má na "naše" pomery netradične po nemecky (hranica s Rakúskom nie je až tak ďaleko) umiestnenú staničnú budovu a nástupište. Má dve skladiská a jednu voľnú skládku. Ako bude z fotografií mojej prechádzky vidieť (a z historických leteckých ortofotomáp mi toto nieje rovnako jasné) možno na vchode do staničky stála remíza, ktorá je dnes využívaná ako ďalšie skladisko.

Po zasadení tejto stanice do vhodného modelárskeho obdobia (II. - III. epocha) by táto malá stanička nám modelárom mala dať zaujímavú predlohu ako modelársku tak aj prevádzkovú. Z môjho pohľadu práve táto časová oblasť poskytuje najzaujímavejšiu prevádzku. Nakoľko v tom období sa prevážalo po železnici prakticky všetko.

Google Maps


View Larger Map

Model v 1:120


Návrh staničky, ako inak v mierke TT, na troch 90 cm moduloch. Výhybky sú použité štandartné EW3.
Nákres stanice som sa snažil vytvoriť podľa GoogleMaps ortofoto mapy, aby ste mi verili, že aj zobrazený kamión je taký veľký. Verím, že tento krát ma veľký Google nechá chvíľu v kľude a nezmení rýchlo ortofotomapy.

Fotoprechádzka

Foto prechádzka je od konca stanice (kde sa nachádza parkovisko pre autá) po vchodovú výhybku.


Staničná budova od parkoviska áut (od koncového šturcu).


Ukončenie trate. No šturc to nie je .


Nástupište a pohľad k stredu stanice.


Sklad na konci stanice. Za ním je parkovisko pre osobné autá.


Pohľad do stredu stanice z konca.


Voľná skládka.


Stredné skladisko.


Stred stanice. Pohľad od vchodu na koniec.


Ako by moja dvojročná dcéra povedala: "Bordel".


Toto je vchodové zhlavie. Budova až príliš mi pripomína remízu. Načo by ale bola pre takúto malú stanicu dvojkoľajná remíza. Jedine, že by v nej prespávali aj osobné vozy, aby neboli studené, keď súprava vozila ľudí prvým raným vlakom na prípoj v Šakviciach do Brna či Břeclavy.


Pohľad z iného uhla na vchodové zhlavie.

Dajte mi prosím vedieť, ak máte nejaké historické informácie. Veľmi by ma zaujímalo či tá budova je bývalou remízou ale nie. Samozrejme sa teším, ak tento článok bude pre niekoho inšpiráciou na stavbu, pochváľte sa.

Váš

DanoM

 

[Akt. známka: 0,00 / Počet hlasov: 2] -      + 

Pridať nový komentár

milan ferdián 17.11.2010 11:47:26

remíza ano nebo ne ?

ohledně budovy napravo ,zda je to remíza nebo ne.ano je a byla o dvou stání,tedy měla dvě koleje.na plánku kolejiště stanice z roku 1947 je již zakreslena jen již jedna provozuschopná topírenská kolej.je zde i napojení na stanici "šakvice" (ex hustopeče u brna),původní a nové.vše je popsano a doplněno plánkami v bulletinu "moravia"číslo 27/ročníkviii/1994.autorem článku je ing.jiří kotrman milan ferdián

Reagovať

dano 17.11.2010 21:50:13

re: remíza ano nebo ne ?

ahoj milane, výborne toto som potreboval. už to čítam. ďakujem. ako si udržuješ index čo kde napísali? apropo, s tou remízou tá stanička je ešte viac sexy :) danom

Reagovať

milan ferdián 20.11.2010 15:29:18

re: re: remíza ano nebo ne ?

někdy stačí jen pohled nebo upoutávka a prostě začnu přemýšlet kde jsem to již viděl.schéma stanici hustopeče ,jsem automaticky používal pro navrhování malých koncových staniček,aniž jsem pomalu nevěděl proč.až tvůj odkaz,mi dal okmažitý podnět.vím že někde ještě existují fotografie k této stanici,jenom je najít :-)))) s pozdravem milan ferdián

Reagovať

Pridať nový komentár