Áno, víkend okolo 9.6.2012 bol rušný ako písal Jozef v predchádzajúcom príspevku. Ale zabudol ešte na jednu akciu, TT víkend v Pečkách CZ ((po minulé ročníky poriadaný vo Všestaroch). Čiže v jeden víkend boli hneď štyri akcie. V konečnom dôsledku sa to podpísalo aj v závere tohotoročného stretnutia modulových modelárov v mierke TT (1:120) v Kokave nad Rimavicou.
Ale poďme na to po poriadku.
Ako po minulé stretnutia, aj tento ročník začal v stredu. S tým rozdielom, že v tento deň sme prišli skoro všetci. Nečakalo sa na žiadne moduly, ktoré prídu až vo štvrtok. Z pracovných a rodinných dôvodov som ja dorazil až po večeri, čo ma mrzelo, ale vydržal som na proviante od mojej drahej polovičky.
Stavba začala podľa predloženého layoutu na stránke propozícií.
Tým, čo boli pripravení, išla stavba od ruky. Tí, čo neboli pripravení, museli niečo stále tuningovať, alebo odbiehať hľadať zabudnuté. Čo veľmi zdržovalo. Veľká vďaka patrí Bocovi za pomoc pri stavbe, nebyť jeho vedenia a príkladnej práce, nikdy by sme to nedali.
Príprava pred stavbou. Hlavného koordinátora (Zora) so stavbyvedúcim (Bocom).
Keď som dorazil, už stála dvojkoľajka...
a aj výklopný most, aby sme nemuseli podliezať modulovisko. Aj keď sme jazdili na 1300mm, bolo to veľmi pohodlné, otvoriť si a prejsť.
a o chvíľu aj Tomášov...
niektorí museli dolaďovať moduly, čo zdržovalo...
Iste, začali aj paralelné aktivity, ako je príprava lístkov pre Nákladnú dopravu.
Večer o 23:30 bola postavená hlavná vetva a odbočka do Nitrianskeho pravna. Chýbala odbočka na Jurajov dvor a Bocovo. Za čo si určite stavbyvedúci zaslúži odpočinok a doplnenie potrebných tekutín.
Štvrtok sa niesol v poslednom dokončovaní trate a zapájaní X1 a X3. Radšej nespomeniem (ale ukážem), že žst. Púchov, keď prišla v stredu, ešte neexistovala - boli to len korpusy a pruty v tubuse. Pavúk (KE) ju stihol do jazdenia dokončiť. No, bola miestami zjazdná. Elektrické zapojenie výmen nebolo doladené.
Z hľadiska stavby bolo krátko po obede všetko hotové a mohli začať voľné jazdy.
Ako sa ukázalo aj v Zákupoch, začína byť úzke hrdlo v príprave vozňového parku pre ND. Pri počte vozňov nad 150 kusov začína byť cítiť, že to nie je triviálna úloha. Najskôr som sa hneval, keď mi PeterF prikázal dať vozne aj s vytriedenými vozňovými kartami. Pochopil som a veľká úcta. Je nevyhnutné aj v tomto prípade prísť na stretnutie sám pripravený. Čiže nie len, že mám predlžovačku, skrutky k nohám a kabeláž. Ale aj nachystané vozne s kartami. A viem, ktoré majú byť zaradené.
Pripájanie posledných segmentov Jurajovho dvora.
Čistenie mosta po odstránení prebytočného štrku. Testovacia BR92 mala problém prejazdu vďaka svojmu nízkemu a širokému umiestneniu ojníc. Bolo by hlúpe až nepríjemné ak by sa niečo stalo pri prevádzke nejakej drahšej mašinke.
Roman pri príprave pultíku pre vynovený sst. Nové mesto.
Pavúk pri zapájaní výmen v žst. Púchov. Neveril som, že to stihne.
Peter včelička.
Gabo sa tiež činil pri preberaní HDV a kontrole adries.
Tento deň sa niesol v duchu pravidelnej prevádzky prevádzky GVD, najprv v rýchlosti 1:3, neskôr v pomere reálneho a modelového času 1:4. Niekoľkokrát bol aj zastavený čas celkovo, aby sme dohnali meškania niektorých kľúčových vlakov. Ako poznamenal PetrŠ, na takýchto stretnutiach by sme mali preferovať v prevádzke nákladnú dopravu. Ak sa hráme ako v skutočnosti, že osobná má prednosť, spôsobí to meškania a zahlcovanie, nakoľko osobné vlaky musia stáť v staniciach podľa GVD. Čím sa zmenšuje priestor pre manipuláciu.
Porada pred spustením prevádzky. Všimnite si krásneho trička, ktoré má Zoro, s viacnásobným farebným šitím loga Kokavského klubu. Mal som si aj ja kúpiť. Využil by som ho, asi určite.
Dvojkoľajný vjazd do žst. Chrisov fungoval na výbornú. Škoda, že vnútro stanice ešte bolo jednokoľajné.
žst. Púchov. Neveril som, že to Pavúk dokončí.
Z hľadiska prevádzky GVD z pohľadu stanoviska žst. Tomášov som sa bavil. Ďakujem Zoro. Páčili sa mi úvrate Pn vlakov, pobyty viacerých Mn v stanici súčasne s odchodom na rôzne smery. Keďže do odbočky má žst. Tomášov len jednu koľaj, bolo zaujímavé riešiť tieto situácie.
Prvý ranný Pn na Chrisovskom zhlaví žst. Tomášov.
Nákladná doprava bola bohatá. Na každej výkladke či sklade mi niečo stálo. Posunu bolo požehnane.
Rýchlik Šumperk - Nové mesto.
Mn odchádza smer Kokava.
Pn vedená štokrom od Veľkého (K)R(t)iša.
Stav voľnej stanice, kedy osobný vlak mohol zastaviť na priebežnej koľaji, bol skôr výnimočný.
Predbiehanie Pn rýchlikom. Na zadných koľajách prebieha manipulácia na rozradenie vozňov podľa smeru doručenia.
Toto je už normálnejší jav počas GVD. Osobný, Rýchlik a 2xMn.
Pn z Kokavy do Nitrianskeho pravna čaká na voľnú 4. koľaj, odkiaľ práve odchádza osobný vlak z Pravna smerom do Chrisova. Následne mašina Pn-ky obehla súpravu, vytlačila ju po priebežnej do trate smerom na Chrisov a prestavila na 4. koľaj. Odkiaľ už mohla byť vypravená do Nitrianskeho pravna.
V nasledujúcom ročníku by bolo vhodné riešiť slabú prevádzku na určitých častiach trate. Napr. v žst. Kokava bola podľa utekajúcej služby asi nuda. T.j. bolo by vhodné rozdeliť layout na časti, ktoré budú primárne riešiť samostatné Mn. Pn vlaky by potom neprevážali len "hluché" vozne, ale reálne by previezli záťaž z jednej časti do druhej. A skryťáky tvorili vlaky.
Opať jazdiaci deň. Kým v piatok som strávil v žst. Tomášov, v sobotu som si zajazdil turnus manipulačného vlaku. Začínal som Lv v depe žst. Tomášov do žst. Nitrianske pravno. Odtiaľ ako Mn cez Tomášov, Chrisov do Púchova. Kde som nechal časť záťaže a previezol sa po lokálke do Bocova. Späť v Púchove som pripojil záťaž a pokračoval do sst. Nové mesto. Páči sa mi na GVD, ktoré robí Zoro, že nemá nudné pasáže. Ako 20x hore - dole lokálka Púchov - Bocovo. Alebo len Mn na tej trati. Aj keď to nie je asi úplne podľa reálnej prevádzky, páči sa mi keď vlaky zachádzajú do fúzov z hlavnej trati a rušňovodič toho vidí viac.
Voľno pre Lv z Tomášova do Nitrianskeho pravna.
A už idem. Teším sa na dnešnú šichtu.
Druhý Mn vychádzajúc z sst. Šumperk smer Tomášov. Výpravca v zácviku v Tomášove bude perné chvíle keď dorazím aj ja s Mn z Nitrianskeho pravna.
Už aj idem. Vchodové návestidlo je na voľno, tak smelo do stanice.
Po posune v žst. Tomášov vyrážam zo 4. koľaje smer Chrisov. Na 2. koľaji stojí Mn zo Šumperka cez Chrisov a Jurajov dvor do Mochova.
Aj keď z Chrisova je dvojkoľajka, musím čakať na prichádzajúci vlak, nakoľko zhlavie je ešte napojené ako jednokoľajka. Prepojenie na staničné koľaje z dvojkoľajky sa ešte len pripravuje.
Čulý ruch a zácpa rušňovodičov. Mali sme tam dať viac zástrčiek pre ovládače lokomotív.
Môj Mn už vyrazil z Púchova a cez viadukt smerujem do kameňolomu a Bocova.
Harmiho kameňolom upgradovaný z Vraťovho pokusu. Kompozične to Vraťo uviedol do dokonalosti, ale krajinu sme už Vraťovi pokazili my na Rendézi pred 3 rokmi. Harmi vytrhal staré koľaje, položil nové a dokončil krajinu.
Manipulák dorazil do žst. Bocovo z Púchova.
V žst. Bocovo nezabudnúť pred posunom si otvoriť výkoľajky. Ja som po jednej prebehol .
A som v sst. Nové mesto. Záverečný posun a hotovo. Pekné...
Posun v staničke Mochov bol oriešok aj pre skúsených strojvodcov. Ale nie neprelúsknuteľný.
Toto nie je otec a dcéra. Aj keď sa tak môže aj na druhý pohľad zdať. Hra tak zaujala malých aj veľkých.
Toto bol asi najsmutnejší deň celého stretnutia, nakoľko väčšina prítomných sa z rôznych dôvodov musela vzdialiť a opustiť stretnutie. Čiže po nie krátkej rozprave a hľadaní možností ako si ešte zajazdiť a rozobrať layout v zostave cca 15 ľudí, sme sa rozhodli, že ukončíme stretnutie. A tým pádom sme začali sťahovať súpravy a rozoberať layout. Trvalo to cca 5-6 hodín než bola telocvičňa ako-tak prázdna.
Tu mi nedá nenapísať poznámku, že je nutné byť na takomto veľkom stretnutí, kde bolo 50 ľudí, 20 pravidelných súprav, viac ako 150 vozňov nákladej dopravy, zodpovedný nielen sám k sebe, ale myslieť aj na tých druhých. Keď len tuším, že idem preč zo stretnutia skôr, neprihlásim NIČ. Je to určite menšie zlo.
Dvíhací most vo svojom prepravnom tvare.
žst. Tomášov pripravený na odvoz. Dovidenia.
Tieto a aj iné fotografie nájdete vo väčšom rozlíšení v našej galérii a v Bocovej na Google+.
Dovidenia o rok na 7. ročníku akcie Kokava 2013, ktorý bude 22.- 26.05.2013 !
DanoM
Ahoj kolegové. Děkuji Danovi za skvělou reportáž. Chtěl bych se omluvit za můj neplánovaný rychlý odjezd v neděli ve tři ráno do Zohoru, kde naše lokomotiva strhla trolej a přišla o dva sběrače. To by nebyl až takový problém, protože jsem práce na nehodě organizoval tak, abych se dokázal ještě vrátit a vyzvednout kluky, když už já nemohl být na posledním provozním dni. Jenže jsem si zavolání s časem příjezdu nechal až opravdu budu na odjezdu a to už naši další kluci, kteří nevěděli, co jak bude seděli ve vlaku na Lučenec, kde jsem je v 12:50 vyzvedl.
Ahoj Petr
Aj ja sa chcem podaakovat , hlavne Zoranovi za zorganizovanie super akcie, a vsetkym za hojnu ucast a trpezlivost . stanica nebola na 100% ale ti co boli vedia ako a preco. Tesim sa na vsetkych opet o rok. S pozdravom pavuk KE