Railnet

Bernolákovo Máj 2014 - stretnutie TT modulákov

Čo bolo | Daniel Martanovič, 23. 06. 2014 (3647 zhliadnutí)

pozvánka na toto stretnutie hovorila, že tento termín bol výnimočný. Výnimočný bol. Bolo to skutočne regionálne malé naše stretnutie primárne postavené na moduloch a vozoch z okolia BA. Ale som veľmi rád, že prišli kamaráti aj z Brna a Košíc. Mám pocit, že nikto sa nenudil - aj sme pojazdili, aj sme si pokecali. Prajem si, aby každé stretnutie bolo takto pohodové. Všetci boli dochviľní, až na fajčiarov . To je ďalšia výzva.

 

 Rád by som poďakoval všetkým, čo sa podieľali na príprave:

  • Harmi - Layout
  • Vraťo - GVD
  • Ja - ND -> konečne som sa to mohol naučiť, ale to aj vďaka PFA programu na generovanie výsledného PDF.
  • Boco - stavba
  • Gabo - HDV

Layout

Maličký, pekný a hrateľný. Bol som v Tomášove a aj som si 1,5 modelového času zajazdil. Žiadna nuda. Harmimu sa to tento krát opäť podarilo. Cieľom bolo aby každá stanica mala s čím sa hrať. T.j. Jurajovmu dvoru sme priradili vlečku Lesy SSR, Bocovo malo Peklo a cestou späť kameňolom, k Tomášovu bola pripojená dlhšia vlečka do Vraťových cementárni (zatiaľ ala peklo so 4 koľajami) a Nitrianske pravno malo svoje štandardné vlečky.

Layout bol vyskladaný čisto z modulov BA a okolie. Je veľká škoda, že mimo BA sa nemohli na teraz zúčastniť. Aj keď v tomto čase už boli Pavúkovce a Pavúkove moduly Tiborove a po stretnutí smerovali do Košíc. Verím, že ich Tibor vyladí a že budú ešte dlhé roky slúžiť.

 

GVD

GVD tento rok Vraťo riešil trochu inak. Na jednej strane sme museli prijať fakt, že PeťoM má iné starosti ako nám robiť dispečera - rozdávať papieriky a naháňať rušňovodičov. Na druhej strane sme skoro všetci odmietli jazdiť na spôsob zošitového cestovného poriadku. Lebo sa stáva, že služba je silne monotónna a veľmi skôr sa stane nudnou. A na stretnutia chodíme pre zábavu. Tak Vraťo navrhol iný spôsob, ktorý na začiatku sa nezdal ako dobrý nápad, ale osvedčil sa. Koniec dobrý, všetko dobré. O čo išlo? O to, že Vraťo urobil "zošiťáky", ale len na 3 hodinový turnus. A keďže GVD bolo od 06:00 do 18:00 tak sa turnusy zmestili do GVD 4. Turnusy boli očíslované podľa poradia a brali sa z kopy ako lístočky. T.j. vymyslel taký MIX. Fungovalo to. Turnusy boli vždy pre štyroch alebo piatich rušňovodičov. T.j. napr. v Piatok alebo v Nedeľu sme sa hrali všetci čo sme tam boli, ale v Sobotu sa mohli tvoriť aj diskusné krúžky. Každý si našiel to svoje.

Na Stanovu žiadosť sa na budúce opäť vrátime k Pn, ktorý bude priamo privážať záťaž z okolitého sveta do Nitrianskeho pravna. Zaradené Mn mu privážali málo vozov, ale o tom v kapitole Nákladná doprava (ND).

Rád by som poďakoval Vraťovi, nakoľko to vymyslel veľmi pekne. Nezabudol na rôzne odpriahania a pripriahania osobných vozňov z/do Os, úvrate v Tomášove a podobné chuťovky. Bavilo ma to. Prvý GVD sme išli v rýchlosti 1:3 a neskôr chvíľami aj 1:5. Ešte, že Harmi má také pekné hodiny od Zdena.


hl. trať: Jurajov Dvor - Pravno


trať na D3: Jurajov dvor - Bocovo a posun na vlečke Peklo.


vlečka do Cementárne z Tomášova


trať D3 do šíreho sveta (Vraťove skúšobné moduly)

Nákladná doprava

Do nákladnej dopravy sa mi podarilo zaradiť 54 vozov a počas prevádzky som pridal ďalších 8 vozov na zahustenie Nitrianskeho pravna. T.j. spolu sme mali 62 vozov. Asi keby ich 80 tak by bolo lepšie. Tu sa ospravedlňujem ešte nemám cit a bál som sa o zahltenie. Na druhú stranu, alebo skôr na moju obranu musím povedať, že v Tomášove bolo občas veľmi husto. Nielen posunovať na miesto ako sa patrí, ale Vraťo použil Tomašov ako vlakotvornú stanicu a Mn a aj Rýchlik začínali tu. Čím mne a iným slúžiacim (že Tibor?) pripravil zaujímavé a rušné chvíle.


Základný set pripravený na roznosenie do východzích staníc. Vozové karty s priradením komodít sme zvládli ešte vo štvrtok večer, vozy sme pridelili až v Piatok ráno.

Stavba

Začali sme o 16:00 nosiť moduly dnu a o 22:30 aj s prestávkou na večeru sme boli hotoví - Layout, DCC, telefóny, hodiny, prvá jazda. Čo viac mám povedať. Ide to zvládnuť za večer, len musí každý byť na svojom mieste (neodbiehať), chcieť, byť zodpovedný voči sebe a okoliu (zbytočne nekecať).


Stavba za svetla a v plnom prúde. Išlo takto dobre, že bol čas aj na normálnu večeru.


Pracovalo sa pod modulmi....


... aj nad modulmi ...


... a aj vo veľkých výškach.

Jazdenie

Začali sme v Piatok cca o 10:30, asi by to mohlo byť lepšie, ale aj tak som spokojný.


 Marošov motorák bol okrasa každého modulu.


Dokončená vlečka Peklo na konci trate D3 za Bocovom bola spestrením posunu. Vďaka Vraťovým nelístkom som mal aj ja osobne možnosť previesť sa tade s Mn vlakom.


Pracovné zátišie na vlečke Peklo.


Parná prevádzka je moja preferovaná.


Aj keď vidieť takýto rýchlik s dízlakom je tiež pekné.


zastávka Lesy SSR (ala Drevovo) je môj najstarší modul. Premýšlam nad rekoštrukciou (nejaký mostík by som pridal nech je modul viac v 3D) a samozrejme aj nad dokončením - cesta popri trati a atď.


Posun v Pekle - dúfam, že si každý užil. Možno som to ešte nespomínal, ale ide o klasické zapojenie vlečky pre riešenie posunovacích problémov všeobecne známom pod názom - Inglenook train layout. Dobrá stránka na začiatok je INGLENOOK SIDINGS.


Vraťo nám v GVD pripravil rôzne chuťovky aby sme nejazdili len sem a tam s Os. V Bocove bolo napr. potrebné obiehať prívešák. V Tomášove zase Os zanechal privešák stáť - trénovali sme odvesenie a privesienie. Čo zase v Tomášove prinášalo iné odvodené situácie - zablokovanie koľaje.


Dobrá nálada v Jurajovom dvore aj napriek tomu, že nebol čas na hranie žolíka.


Stano v Pravne prirobil trojuhoľníkový modul, kde bude v budúcnosti točňa. Že by som v Tomášove opäť nejakú vymyslel?


Milošove Hurvínky.


A Miloš s dvoma koltami ako správny pištolník fredista.


V Tomášove bolo husto. Čo ukazuje aj táto fotografia. Každá koľaj má svojho nájomníka.


Takéto chcem Rišo.


Nové cibuláky z produkcie Loco dorazili práve včas.


Oblasť depa v Tomášove je málo fotené a myslím si, že bude zaujímavé aj vďaka vykurovaciemu kotlu.


Posunovalo sa v Bocove....


... aj v Pravne...


... aj v Tomášove.


Kto len takú peknú mašinku vedel urobiť? Samo že Peťo.


Večerné fotky na popud Stira celkom dobre vyšli.


Parná trakcia moja najoblúbenejšia.


A rýchlik ťahaný dvoma 377 je viac ako kúzelný.

Záver

Bolo nám fajn. Teším sa na ďalšie stretnutie s Vami, nech bude kdekoľvek. Napríklad v Bernolákove.

Váš

DanoM


Pod čiarou

Autori fotografií:

  1. Boco
  2. Vraťo
  3. Martin
  4. Ja

Fotografie vo väčšom rozlíšení sú opäť uložené v príslušnej galérii

Úplne pod čiarou by som sa chcel poďakovať Mrkvosoftu za zrušenie WinXP, lebo tým mi umožnil prestať používať okná. Celý tento článok som vytvoril na OpenSource programoch inštalovaných štandartne v Ubunutu 14.04.

 


 

[Akt. známka: 0,00 / Počet hlasov: 3] -      + 

Pridať nový komentár

OMEGA 23.06.2014 11:32:31

Potvrdzujem

postrehy Dana, že to bolo pohodové stretnutie, všetko bolo pripravené a všetci boli zodpovední voči ostatným. Drobné zádrhely sme dokázali ihneď odstrániť a venovať sa iba tomu, na čo sme do Bernolákova prišli - pobaviť sa a "dobiť baterky".
Ďakujem všetkým, ktorí prispeli k úspešnému priebehu stretnutia.
VraTTo

Reagovať

igi 25.06.2014 20:29:34

Pekne ste sa zahrali. Podobne aj my v Košiciach minulý víkend. Dúfam, že sa spoločne zahráme v Hôrkach. :-)

Reagovať

Pridať nový komentár