Railnet

Komentáre

k článku: Analóg versus digitál, čo je lepšie a prečo, akademická diskusia.

zo dňa 05.05.2005, autor článku: Jozef Kiss

jk 26.05.2005 09:50:41

re: dd lenz

ad odber 0,8a - nejde o odber ale o možný skratový prúd v prípade poruchy (zablokovanie prevodu u starších modelov bttb nič mimoriadné) či skrate ako takom (napr. na výhybke). dekodér nie je lacná vecička a poistenie sa, pokiaľ nemá sám dekodér protiskratovú ochranu, nie je na škodu. ad jednoduchý dostatočne malý lokodekodér - asi aj z cenového hľadiska je naj dz123 (digitrax) - veľkosť asi ako le077xf, le011xf, kuhn n025 a pod. dekodér je zaťažiteľný do 1a (špičkovo/krátkodobo až 2a), má 2 funkcie (svetlá), nemá záťažovú reguláciu, má však kompenzáciu na motor, cena 19.99$. nový sergej tillig s ním jazdí super (netreba vyhadzovať ani analógovú výzbroj). z mikrodekodérov lenz (13x9x3,5mm) sú napr. le0511a (nást. le077xf), lacnejší (aj menší) je však multiprotokolový 73500 (uhlenbrock) so záťažovou reguláciou. na 10/2005 je ohlásený mikrodekodér esu so záťažovou reguláciou, protiskratovou ochranou a ochranou proti preťaženiu motorového výstupu za ešte nižšiu cenu ako 73500. jednoduché a lacné obyčajné dekodéry ponúka tiež tams. pozn. prúdová zaťažiteľnosť - napr. 1a je celková zaťažiteľnosť dekodéra, t.j. vrátane funkcií. na http://zmrail.webpark.sk mám tabuľky odberov niektorých modelov tt a je tam vidieť, že u modelov bttb/zeuke je odber na úrovni 350ma bežný. pri záťaži a v stúpaní aj vyšší odber nie je nič mimoriadné. vzhľadom na to, že všetko je to bez prídavného chladenia, pri letných horúčavach nad 28 st. je to už na hrane, ak je navyše dekodér v modele natlačený ... jk

Reakcia na komentár

V rámci komentárov nemožno používať HTML tagy.

Pre vloženie tučného textu, hyperlinku alebo e-mailovej adresy využite nasledujúce značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]meno@domena.sk[/email]

Zobraziť článok Analóg versus digitál, čo je lepšie a prečo, akademická diskusia.