Alebo voľné pokračovanie toho ako som sa nestal modelárom, či som sa z toho poučil a čo z toho bude asi ďalej.
Celé to vypuklo znova, keď mi manželka kúpila na narodeniny TT starter set. Mysliac si, že asi nebudem chodiť do krčmy ... ako keby som aj chodil :) A práve naopak ...
Nerád Vás zaťažujem historickým pozadím celého môjho snaženia, ale pre pochonie prečo som sa rozhodol stavať kolajisko aké robím, je v tomto prípade veľmi dôležité. Viem, že oblúky sú ako v trafostanici a za podobné jasnosti mi nadávať nemusíte. A verím, že po prečítaní týchto pár riadkov pochopíte prečo.
Predtým ako manželka kúpila daný TT starter set napísala inzerát na web, že kúpi vláčik. Keďže sa nik neozval kúpila funglovku. Čo som sa potešil, lebo prvý krát v živote som uvidel profilové kolajivo. Čo ale čert nechcel asi po mesiaci sa ozval na inzrát náš známy vláčikový spolupáchateľ Jozef K, že on niečo má a že niečo by z toho aj predal. Ale že nie všetko, že chce u TT zostať. .. A po 6 mesiacoch prebehol k HO - zradca. A aspoň mám čerstvé informácie aj z iného frontu skoro záhradnej železnice.
Takže som u TT. Teraz čo postaviť a kam to umiestniť. Mám relatívne malý byt. Preto relatívne lebo má 100m2, ale jeho dipozícia a osadenstvo je také, že viac ako 240x100cm som dostať nehol a to ešte v kuchyni a nastojato. Na začatie robiť moduly nebolo ani pomyslenie a to z viacerých dôvodov:
- Úložný priestor na moduly
- Mám dieťa s mnoho bratrancami a sesternicami, s ktorými by som sa rad zahral - aspoň niekto povie >> FÍ-HA <<
- Celkovo sa rád pozerám ako ide vlak krajinou
Ako som spomenul, priestro mám nastojato a to bude ďalší oriešok. Lebo to treba vyklopiť/zaklopiť a najmä "layout" by mal byť taký aby krajina stúpala rovnomerne po dĺžke dozadu a nie ako je to pri klasických domových kolajiskách kde krajina stúpa po celej šírke - keď je kolajisko štandartne prirazené jednou dlhou stranou k stene. Teda som rozmýšlal: "Kto by mi takú skriňu aj s mechanizmom postavil a aby to aj vyzeralo ako skriňa, keď je to v kuchyni. Verte či nie, ale nenašiel som nikoho. Všetci stolari ohŕňali nosom, že to je malá zákazka. Tak som svojpomocne dosiahol toto:
|
|
|
|
|
Prázdna skriňa |
Čap na otáčanie roštu |
Čap na rošte |
Navŕtanie kolajníc pre pohyb roštu |
Hotovo |
V tejto fáze som už vedel, že to nebude point2point ale ovál - aby mohli všetky tetičky, ujkovia, detičky a detkovia a samozrejme aj ja kukať ako to ide :) Tu prinášam niekoľko prvotných návrhov, ktoré som nakoniec nepoužil.
Zámer a záver môjho snaženia mal byť:
- aby to chodilo do okola,
- aby tam bola viac ako jedna stanica,
- aby sa mohli vlaky na trati proti sebe mínať (na DCC úplne COOL), čo decká žerú a o mne nehovoriac,
- aby tam boli mosty a tunely,
- aby som sa hneval sam na seba, čo som to začal a že to neviem dokončit. No a po 2 rokoch stavby, úprav, tuningu rôznych chyb a prerabania elekrtiny som sa dostal k nasledujúcemu návrhu:
Už si dopriať aby to bolo hotové.
Váš
DanoM.
Tu je chronológia stavby a prerábok:
12. Október 2002 - Stanica ako modulovka ??
16. November 2002 - Zameranie trate na rošte
15. December 2002 - Hlavná trať je OK
02. Január 2003 - Vedlajšia trať - začiatok (ako P2P s vratnými slučkami)
18. Apríl 2003 - Vedlajšia trať - OK
26. Máj 2003 - Prepadla ma "dilema" na tému a čo keby to bol OVÁL
04. Január 2004 - Ubehol ROK a už by sa to mohlo aj rysovať
27. Apríl 2004 - Ďalší tuning - Zmena stanice
09. September 2004 - Prechod na DCC (a súčasný stav)