Návštevu tejto stanice som si nemohol neodpustiť, nie len preto že som skoro od tiaľ. Aspoň polovica mojich génov je z tejto oblasti ako "typické" dieťa československých rodičov z prelomu 60 a 70 rokov. Táto stanica je pre mňa zaujímavá aj preto, že nie je neskutočne dlhá, skôr stredná - dľžka koľají je okolo 400m (čo pre 1:120 puristov je 3.33 m a pre 1:87 je 4.6m). A navyše mala v časoch slávy železničnej dopravy pripojených niekoľko vlečiek. Čo je pre dnešného modelára veľmi inšpirujúce.
V tejto foto zastávke sa budem pohybovať len po staničných koľajách, vlečky prejdem na budúce (tak ako v skutočnosti, navštívil som túto oblasť minimálne 2x za účelom fotenia). Čo by som len dodal, že je škoda, že som sa nezmotivoval skôr, lebo pár budov a fabrík už stihli zbúrať , čo ale malo zase pozitívny efekt, že som sa mohol prejsť po búranisku - do fabriky by ma asi nepustili. Ale o tom až nabudúce.
Ako je vidieť z leteckej snímky, dnes už je trať elektrifikovaná, ale táto zmena sa udiala v blízkej minulosti. Na pravej strane stanice je hore vlečka miestneho JRD (silo) a v dolnej časti pravej strany bola vlečka plničky miestnej minerálky - etericky známa Šaratica (Moravskoslezská zřídla). V ľavej hornej časti fotografie prechádza ďalšia vlečková trať cez ulicu "K Nádraží" k cukrovaru, zberným surovinám a tehelni.
Schéma zapojenia - je len opačne nakreslená ako letecká snímka. Sever na schéme je smerom dole .
Stavadlo na Brnenskom zhlaví
Brnenské zhlavie
Vlečka do cukrovaru a zberne surovín vychádzajúca zo 4. koľaje
Skladisko na 7. koľaji
Smer Újezd u Brna
Domček pre drezínku pri vyhýbke V1
Za staničnou budovou je možné nájsť rôzne "garáže".
Stavadlo na zhlaví smerom na Újezd
Stred stanice - smer Brno
Vlečka VKS
....jo nostalgie a vzpomínky, u tohoto nádraží jsem bydlel do odchodu na vojnu a protože to je už 38 let tak se rád zadívám na důvěrně známá místa, díky z.k.