Tretí ročník už tradičného stretnutia modulových modelárov v mierke TT (1:120) sa skončil. Na stretnutie sme sa všetci tešili a užili. Kto nebol, môže podľa mňa ľutovať. V úvodníku by som rád poznamenal, že aj keď je stretnutie označené ako uzavreté, neznamená to, že srdečne neprivítame každého dopredu registrovaného návštevníka.
Som rád, že sme sa mohli aj tento rok stretnúť z okolia a aj z ďaleka a spolu sa zahrať s tým a s tými, čo máme radi. A to je dôležité. Ďakujem, ako bolo? To už píšem ďalej. Nech sa páči vstúpte a nasajte atmosféru. Zaspomínajme a hľaďme, čo ďalej.
Ako zvyčajne, aj toto stretnutie malo byť o tom, aby sme sa všetci zahrali, oddýchli, pokecali a aj vymenili informácie na ďalší rozvoj našeho koníčka. Som rád, že tak bolo. Vlaková doprava mala overenú formu: niečo medzi lístočkami a niečo medzi zošiťákmi:
GVD bol plánovaný na rýchlosť 1:4 alebo 1:3 (ako sme stíhali), ale občas čas aj stál kvôli meškaniu vlakov. Pri diskusii zaznel názor, že možno by sme mohli urobiť GVD na 1:6 a keď nebudeme stíhať, tak len pribrzdíme na 1:x a potom opäť zrýchlime. No uvidíme, čo bude.
Nitrianske pravno - Tomášov - Jurajov dvor
Aj tentokrát layout zložil Harmi v programe SketchUp. Charakterovo sme ho zadefinovali podobne ako pre stretnuie v máji. Kde sa nam osvedčil prístup, že každá stanica (aj skryťák) mal priradenú nejakú vlečku.
Finálna verzia bolo o trošku iná ako v návrhu, nakoľko Martin z Olomouca cestoval o 2h dlhšie ako plánoval a nemohli sme pri stavbe čakať. Ďalej chýbala aj Vraťova skúšobňa, keďže mu práve dali dole sádru z ruky. Tieto dve zmeny ale neboli nijako kritické a stavba sa podarila včas.
Toto stretnutie nám ND pripravil náš PeterF. Vozov bolo viac ako v máji, kde som ND robil sám. PeterF mi to skontroloval a prekonvertoval do PDF. Späť k septembrovému stretnutiu. Väčší počet vozov bolo citíť, bolo to lepšie ako v máji, aj keď sme prvé GVD museli niektoré kartičky poprepisovať. Vetva v Bocove bola preťažená. Ale Gabo to s Mn zvládol, navrhol úpravy ND a potom to frčalo aj bez veľkých meškaní.
Klasické rozloženie kartičiek nám prichystal Peter už vo štvtok večer. V piatok ráno sme rozniesli vozne a mašiny do východzieho postavenia a o cca 11:00 sme začali prvú hru. Do obeda 13:00 sme zabudli na svet a nebyť Gabovej Matildy , tak asi na obed ani nejdeme.
Aj tentokrát sme sa stretli vo štvrtok o štvrtej (dobre sa to pamätá aj tým, čo si málo pamätajú). Som rád, že sme napredovali celkom dobre a aj keď sme sa zdržali na večeri dlhšie ako som plánoval, tak sme to opäť aj vďaka Bocovi o 22:00 zapichli, že máme hotovo. Fungovalo DCC a aj telefóny.
Porada, čo urobiť, keď sa MaPro niekde zasekne.
Tentokrát Nitrianske pravno stálo medzi prvými modulmi. Čo bolo kľúčové k jeho polohe pri pódiu. Stanica má 1,3m nohy, ale jazdí sa ako by na 1m . Asi bude pódium povinná výbava stanice... Toto by bol dokonalý kompromis. Jazdiaci rušnovodiči by to mali ako treba a staničný personál tiež.
Čakať na MaPro nemôžeme pokiaľ sa vymotá zo zápchy pred Brnom. Zmena layoutu. Dobre sme urobili, lebo dorazil až po večeri okolo 20:00, čo sme už skoro finalizovali moduly.
"Poď už niečo robiť"... tvrdá ruka koordinátora. Aj preto už nie sú iné fotografie zo stavby.
Ranný manipulák pripravený na odchod a Gabo sa môže ísť hrať.
Posun do Pekla a poďme naspäť do Bocova a JD. V prvej hre tento Mn z dôvodu kartovej hry s ND zobral na seba meškanie 3 hodiny modelového času. Gabo to ale pekne poupratoval a ďalšie obehy Mn už boli veselšie aj keď stále zábavné a mozog zamestnávajúce.
V Tomášove nebol kľud ani na chvíľu. Vraťo nám v GVD pripravil rôzne odstavenia a úvrate...
... a aj Boco si musel dávať pozor aby sa mu stanica nezahltila.
Ja som mal výhodu, že som mal už veľmi dobre zaučenú pomoc,
... ktorá to v určité časy GVD zvládala už sama veľmi uspokojivo so slovami: "Tato, zavadzáš".
Preprava v Nitrianskom pravne bola tentokrát hustejšia a verím, že pre obsluhu zaujímavejšia. Aj keď mám drobný pocit, že boli viac relaxovaní ako "my" z Tomášova.
Výmena Fredov? Alebo pózovanie pre fotografa?
Dôležité porady boli medzi veľkými...
... a aj medzi dorastom ...
... a s rôznymi témami. No proste pohodové stretnutie.
Marťa už nie je Martínek. Ale skúsený šéf výpravca.
Čakanie na vlak. Stano by mohol dorobiť bufetový stolček s výčapom, čo?
Alebo s čakárňou a pohodlnou posteľou?
Pri Tomášove sa debatovalo o vlakoch....
... a za Martinicami o vlakoch (ako inak ).
Téma hodiny modelového času už bola na rôznych fórach preberaná. Ruku na srdce, mne sa rôzne moderné riešenia typu laptop alebo "starší" smartfón nezdajú. Najmä veľké, ťažké... Čo beriem, sú klasické hodiny (jednoúčelové, jednoduché, nahraditeľné, ľahké, prenositeľné).
V tejto verzii Harmi s Jožom debatujú o beztrátovom prenose signálu z generátora hodinového impulzu cez rádiový čip z eBay za pár centov.
Prototyp wireless hodín s novou vysielacou anténou funguje.
Tu je dôkaz. Hore sú hodiny s oficiálnym modelovým časom (toho času na rýchlosti 1:3) a dole sú prilepené na skúšku dva prototypy s externým a už s integrovaným príjimačom. Mali by ukazovať zhodný čas generovaný inou hodinovou ústredňou na opačnom konci sály.
Mne sa podarilo kúpiť od Harmiho hodiny presne ako som potreboval. V Tomášove mám dva pultíky. Jeden pre pracovníka z logistického oddelenia a jeden pultík pre výpravcu s telefónom, GVD a hodinami . Aby mi hodiny neodpadli, na zadnú stranu som prilepil suchý zips (aj na modul).
Ďalší Harmiho výrobok - opakovač návestidla.
sst. Jurajov Dvor bol toto stretnutie v plnom nasadení a to do písmena. Službokonajúci výpravca sa nenudil.
v Tomášove bývalo plno.
v Bocove sa už družstevníci pustili do realizácie miestnej píly.
podobne v Martiniach "pan najvyšší železničář" stavia WC s chlievom.
Martinove papierové stavby ma fascinujú a dokazujú, že sa ich nemám báť. V podvedomí mi ale môj škriatok hovorí, že plast je plast.
Silo v Martiniciach - opäť z papiera.
Tu sme tí, čo sme sa hrali celé 4 dni.
Sobotní "kolotočári" majú smolu, mohli a mali prísť aj v nedeľu pomôcť aspoň rozobrať a upratať.
Najbližšie asi za TT budeme v Zákupoch - Marec 2015.
Váš
DanoM
Fotografie z článku sú vo väčšom rozlíšení v galérii railnetu.
K tomuto článku nebol doposiaľ priradený žiadny komentár!