Railnet

Zákupy 2015 - stretnutie ZABABOV modulákov v mierke TT

Čo bolo | Daniel Martanovič, 07. 04. 2015 (7200 zhliadnutí)

Tradične otvárame vláčikovú sezónu v Zákupoch. Minulé dva ročníky som vynechal. Tento rok som plánoval sa zúčastniť. Natešený a plný očakávania. Nakoľko ešte v stredu, keď sme odchádzali, som bol práve týždeň po operácii v celkovej anestéze na ORL klinike v Bratislave, som bol veľmi uspokojený pohodovým stretnutím, ktoré ma nabilo modelárskou energiou.

Ako teda bolo a čo sme videli? V stredu pred obedom (po kontrole môjho nosa u operatéra) sme s Bocom zbalili auto a ...

... po výbornom obede (Cisársky trhanec mojej svokry) sme sa presunuli k Bocovi. Najskôr som nemal obavy, že sa do môjho auta zmestíme, potom ma zalial pot, následne sme auto vyložili a opäť naložili. Toto prebalenie môjho "bobánka" bolo úspešné a s myšlienkou, čo sme zabudli, sme vyrazili smer Praha a Česká Lípa.

V propozíciách stálo, že príjazd do Zákup je od 14:00 do 18:00, čo sme pohodlne stihli, nakoľko cesta bola hrkotavá (dialnice v ČR sú zúfalé), ale rýchla (3h 50min Bratislava - Zákupy). Miesto pre Tomášov a Bocovo bolo už zamerané, veľa modulov bolo už kolegami postavených, tak sme sa s Bocom pustili do stavby aj našich modulov.


Modulovisko o 17:35


Modulovisko o 21:30

Od rána sme pripravovali FREDov a kontrolovali DCC adresy v mašinách. Pomocou nového firmware v MiniBoxe (ďakujem Gabo) to išlo bez problémov, len jedna mašina bola nejaká seknutá. Nakoniec nepomohol ani LENZ, ale po resetnutí dekódera sa všetko rozbehlo. V nákladnej doprave sme sa s Michalom dohodli, že vozy z a do Tomášova budú používať náš Railnet systém kariet. Pripravil som skoro 50 nákladných vozňov a mal som obavu, že to bude veľa. Ale som rád, že Michal pridal aj nejaké ďalšie, lebo by to bolo málo. Na takto veľký layout by kľudne Tomášov vedel prijať a zásobiť 60 a možno aj 70 vozov. Vo štvrtok poobede sme boli plne pripravení na prevádzku.


Depo žst. Rumburk bol zdrojom záloh pre mašiny, ktoré nevydržali štandartnú prevádzku.


Druhý modelový deň bol Rumburk obsadený "štandartnou" zostavou.


V Tomašove mi chýbal Tomáš . Ešte, že s príslušným Mn prišiel profesionál, ktorý mi pomohol všetko včas "upratať" na svoje výkladisko. Ale popravde mal som v GVD diery, kedy by som bol zvládol aj ďalší posun. Rumburk bol zbytočne zahlcovaný radením Mn - myslím si, že kľudne mohli byť v GVD zaradené špeciálne Pn-ky a Tomášov mohol časť Mn radiť pre Rumburk.


žst. Světlá na začiatku modelového dňa a križujúce sa Os.


žst. Česká Skalice bola vlakotvorná stanica. Posun a radenie Mn bol na dennom poriadku. Táto stanica bola vytvorená na ručne vyrábaných vyhýbkach s uhlom odbočenia 6st.


Pán najvyšší železničář v žst. Bělá pod Bezdězem.


Telefonovalo sa ako vždy veľa - prihlášky a aj odhlášky vlakov.


žst Martinice zvládol Marťa na jedničku.


Časť layoutu na 1000mm pod kopcom sa mi zdá po tom, ako sme prešli na 1300mm veľmi nízko. Je to už smiešne ako som bojoval proti 1300mm, teraz mi to už nepríde tak vysoko ako pred 5 rokmi.
žst. Svor pod kopcom bola stanica na pristavenie postrku pre Pn-ky voziace bauxit.


sst Radosť - na 1000mm pre mladú obsluhu ideálna výška.


Boco si krátil čas čakaním na vlak sedením na stoličke, alebo mi pomáhal v Tomášove s posunom.


Toto boli chvíle, po ktorých je mi už smutno. Mojich klonov už takto nevyložím, už mi podrástli.


Ako kurz angličtiny to nevyzerá, ale nakoniec sa dohodli kam treba ísť. Marťa si nenechal do obsluhy Martiníc hovoriť.


V žst. Rumburk sa museli sústrediť na svoju prácu nielen výpravcovia, ale aj strojvodcovia.


V Sobotu to bolo husté, veľa návštev a málo vlakov.


Vytlačený Martin z Martiníc si našiel angažmá v Českej Skalici.


Boco sa s fotoaparátom pekne pohral.


  Bocov modul - konečne ho zazelenil a začal chovať ovečky.


Zoranovsky plný Tomášov. Ale za 24 modelových hodín to bolo len raz či dvakrát, kedy sa stretli 3 Os a aj jeden Mn v Tomášove. Inak bolo miesto na posun.


Mn do Martiníc.


Pn s bauxitom na "kopci 1000mm - 1300mm" s postrkom.


žst. Běla a posun. Budovy sú krásne, prvé dve sú presne podľa skutočnosti.


Za Tomášovom boli dlhé a krásne lokálne trate riadené D3.


Práca na vlaku Mn Rumburk - Tomášov - Rokytnice - Tomášov - Skovice - Skovice Dvůr - Skovice - Pivorar - Skovice - Tomášov - Rumburk v prostredí D3 bola pre skúseného vláčikára veľka odmena, úplna paráda.


žst. Svor


Niekto nazýva takéto tunely krtovými kopčekmi, že to na modul nepatrí. Ja si to nemyslím, je to veľmi pekné.


Zaujímavosťou GVD bolo spájania MOs v Tomášove zo Skovíc a Rokytnice do jedného MOs smer Rumburk.


Život na koľajisku je možné a nutné zvýrazniť aj autíčkami.


Mn z Martiníc do Rumburka.


Odchádzajúci MOs z Tomášova do Rokytnice.


Mn v žst. Skovice.

Čo sme ďalej videli nové?


Vyhýbky vyrobené technológiou 3D tlače.


Motorový voz vyrobený pre "normálneho modelára" netradične - aj keď je voz malý, bolo tam miesto aj pre interiér. Voz má motory dva - na stojato umiestnené na každej náprave. Dekóder DCC je umiestnený odspodu voza.


Modul Petra*N vždy niečim prekvapí. Tentokrát kompletným VN vedením zakončeným odpojovačom a VN-NN transformátorovou stanicou.


Modul s funkčnými závorami. Prejazd je zo siriek a lesknúce sa "klince" sú zo špendlíkov z novej košele - tie sú jemnejšie ako normálne čo má mamina v šijacom stroji.


Na module s prejazdom bol aj funkčný mlyn so skutočnou vodou.


žst. Rokytnice v Orlických horách postavená na kolajive http://www.ttfiligran.de/ budila dojem jemnej práce.


V Martiniciach pribudla konečne aj výtopňa.


Domček z papiera. Aj zábradlie je z papiera - laserová technológia. Netuším, či by som to zvládol nalepiť.


Detail na garáže v stanici Bělá. Krásne sa Peter pohral s kvalitou strechy. Každá strecha bola iná, jedna opravená, druhá s machom, tretia mala asfaltový poter, ďalšia rôzne "plesne" atď. Páčilo sa mi to.


Nový modul s domčekom a funkčným priecestím. Inšpirovalo ma to, že priecestie na module vlečky Lesov bude tiež časom funkčné v automatike, nielen na tlačítko.


3D moduly ma vždy fascinovali, keď nie most, tak do výšky. Je pekné vidieť ako vlak ide krásnou členitou krajinou.


A bohužial k životu patrí aj cintorín.
Tento poznáte: Malé 4 sedadlové lietadlo havarovalo do miestneho cintorína. Záchranári našli všetkých 50 cestujúcich.


Elektrické stožiare boli na štyroch moduloch a boli funkčné.


Pre mňa prvýkrát videný modul z nemeckej produkcie precízne vyrobený, neuplácaný, krásny. A s ČSD tématikou.


Detail na zastávku modulu, ktorý priniesli kamárati z NDR. Prečo mi to pripomína Harmiho modul so zastávkou Podlužany? Kto opisoval?


Skladisko v žst. Světlá ukazuje, ako je nutné sa poobzerať aj po rôznej "bižutérii" (v tomto prípade palety a cievky na káble), ktorá zreálni náš modelársky mini svet. Inak to vyzerá veľmi sterilne a to nechceme.

TTe? Alebo TT-čko jazdí na Z-kovom rozchode?


Úzka ma vždy zaujímala a vždy zaujala. Že to ide aj v mojej mierke TT by som neveril, keby som to nevidel. Keďže modely sú všetky vyrobené buď zo stavebnice alebo z vlastnej tvorby, tak je táto méta ešte ďaleko predomnou.


Asi to netreba komentovať - kúzelné.


Podvalníky pre TTe, sú na fotke 1:1 ako v modeli. Keď som ich držal v ruke, mal som pochybnosti, že to bude fungovať. Funguje.


Prasiatko prerozchodované na úzky rochod.


Zospodu dôkaz.


Koľaje, výhybky - všetko homemade, krásne a funkčné.

Záver

Fotografie z článku, ale aj mnoho ďalších nájdete v galérii Railnet.sk:

  1. TT časť
  2. TTe časť

Autori fotografií Boco a ja.

Ďalšie fotografie a video nájdete tu:

  1. http://1drv.ms/1G90yc5
  2. https://plus.google.com/u/0/photos/102905067968609038553/albums/6131518554774827393
  3. https://www.youtube.com/watch?v=hwDj5wgWYwY
  4. http://mizl.rajce.idnes.cz/Modulove_setkani_Zakupy_2015

Teším sa na ďalšie stretnutie a Vy? Verím, že minimálne v Bernolákove sa uvidíme.

Váš

DanoM

 

[Akt. známka: 0,60 / Počet hlasov: 10] -      + 

K tomuto článku nebol doposiaľ priradený žiadny komentár!

Pridať nový komentár