Štvrtý ročník (propozície) utiekol nejako rýchlo. Skoro som si ani nevšimol. Prišli sme, postavili, ... , rozložili, odišli. Ešte, že ostali zážitky a fotografie, inak by tie tri bodky boli smutné. Osobne som veľmi spokojný. Keďže mi to ubehlo rýchlo, tak je jasné, že som sa dobre bavil. Ďakujem všetkým, ktorých som mohol stretnúť. Som rád, že opäť prišli noví kolegovia sa hrať.
Modulové stretnutia majú byť presne o tom, aby sme sa stretli, pohrali sa spolu. S tým, čo nás baví. Spolu je to určite väčšia zábava ako doma sám s vlakodromom. Tento ročník hodnotím veľmi pozitívne, ako som písal v úvode - ubehlo to veľmi rýchlo. GVD sme odjazdili od piatka cca 10:30 do nedele 13:00 (neskorý obed) s malou prestávkou v sobotu večer kvôli ustanovujúcej schôdzi Railnet OZ.
Tento rok bolo v lete neskutočne teplo - celé prázdniny boli nadpriemerne teplé a nič iné ako ležať v bazéne sa nedalo. Je teda dobré, že Boco zvládol urobiť layout ešte na jar. Koncept trate bol zvolený ako hlavná trať z dvoma lokálnymi traťami. S tým, že jedna bola plne obsadená a jedna riadená v D3. K tomu Vraťo pripravil aj GVD, ktorý bol zaujímavo koncipovaný. Z pohľadu hrania sa na lokálkach, ale prácnejší. Naschvál som nechcel napísať nudný. Nakoľko prvá obsadená časť Nitrianske Pravno - Martinice - Nové mesto chalani zahustili ďalšími vozňami nákladnej dopravy a obsluha novej stanice Muráň, ktorá bola dispečérska pre D3 Tomášov - Lesy - Cementáreň - Bocovo - Muráň - Peklo, bola rada, že sa môže podučiť doprave v kľude bez stresov z meškania vlakov.
Layout vyzerá až veľmi pravouhlý, ale to len na prvý pohľad. Však uvidíte na fotkách, ako sa Vraťove 2m péenky a rýchliky krásne vlnili.
GVD Vraťo vytvoril s konceptom takým, aby sa čo najmenej jednotlivé vetvy nudili - samozrejme s prihliadnutím na stupne skúseností zamýšľaných obslúh jednotlivých častí trate. Obsadené stanice boli: Nitrianske pravno, Martinice, Nové mesto, Tomášov, Jurajov dvor, Muráň. Obsluha v Muráni navyše mala dispečerské povinnosti na D3 trati Tomášov - Lesy SSR - Cementáreň - Bocovo - Muráň - Peklo.
Nové mesto - Tomášov - Jurajov dvor
Nové mesto - Martinice - Nitrianske pravno
Z prevádzky môžeme konštatovať fakt, že v Tomášove a Novom meste bolo skutočné "peklo". . Inde to bolo normálne až poslabšie. Najmä z toho dôvodu, že z kôli preťaženiu spomínaných staníc sme museli pár krát zastaviť modelový čas, ktorý išiel štandardne 1:4. Ponaučenie pre budúcnosť je presunutie vlakovej tvorby z Nového mesta do Jurajovho dvoru. Manipulačné vlaky na D3 by nemali jazdiť úvraťou v Tomášove (aj keď prevádzkovo veľmi zaujímavé a zábavné), ale skôr ako Mn priamo z Jurajovho dvora. Pre vetvu Nitrianske pravno musíme zaraďovať špeciálne Pn tiež ako po minulé roky. Aj keď toto je ponaučenie pre nákladného dispečera - v tomto prípade pre mňa.
Áno, pripravil som 96 vozov s cca 360 obehmi . Pripraviť to a nastrihať bolo náročné a zdalo sa mi, že toho bude dosť. Nebolo, pokojne som mohol urobiť 150 vozov aj so 600 obehmi. Nabudúce pre takto veľký layout bude.... Uff, ten záväzok.
Strihanie 360 obehov mi zabralo 3 hodiny života. Čo by som pre chlapcov neurobil.
Rozloženie vagónov nákladenej dopravy na svoju vozovú kartu s vloženými nákladovými listami sme stihli ešte vo štvrtok večer.
Jasne, že super. Nič iné sa napísať nedá (keď som to spoluorganizoval, musím si to pochváliť fú to smrdí). Ale verím, že aj Vám sa páčilo. Aspoň Romanov padavan sa v nedeľu poobede pýtal, že kedy prídu do Bernolákova opäť - tak sa páčilo. A to som rád.
O 14:00 som už obvolával kamáratov, že či je to pravda, že to je už dnes. A malo byť. Rýchlo teda naložiť auto. V mojom prípade je to táto kopa vecí. S ťažkými vecami si pomáham s kolieskami. Ešte mi chýbajú na moduloch ako to má Harmi. Ale aj to bude.
O 16:00 vykladáme v Bernolákove. Stanova dodávka ako vždy plná jeho vecí a aj spoločných, ktoré nemáme kde inde opatrovať. Ďakujeme týmto Stanovi o úschovu.
Bocova kôpka. Práve domontoval kolieska na jeden balíček a ide testovať, či všetko odvezie na jeden krát. Áno, správny poslíček v hotely má všetku batožinu vedieť zobrať na jede krát. Že by Boco išiel zmeniť prácu? Snáď toto má len konička - to balenie, iste.
Tu bude Tomášov.
Pracujeme ako včeličky. Pred večerou chceme mať všetko čo prišlo o 16:00 hotové. Potom počkáme na chalanov z ďalekých krajín (čítaj Olomouc). Môj osobný plán je pripraviť celú nákladnú dopravu ešte tento deň, aby som zajtra (piatok) ju už len rozniesol po layoute.
Po večeri ideme v plnom prúde, morálka je zatiať dobrá. Občas musíme rozháňať diskusné skupinky. Zajtra bude na kecanie viac času.
Nočné finálne čistenie koľají pred tým, ako Boco skotroluje DCC a prebehne testovaciu mašinku. Snáď to dnes stihneme všetko, aby sme nemuseli zajtra zbytočne strácať čas.
Harmi pri preberaní hnacích vozidiel. Je 22:00 a sme ready. Jediné, čo chýba je osobná doprava. Verím, že toto nebude problém dokončiť pred zajtrajším začiatkom. Veril som, ale bol to problém, zbytočne nás to zdržalo.
Je po 10:30 a už by sme radi začali. Jazdychtiví modelári sa zhlukujú okolo vydávača zošitovej časti GVD, čim mu nepridajú na pohode, aby dokončil rýchlejšie osobnú dopravu. Nákladná je roznesená do východzích postavení. Ešte chvíľočku a začneme. Vraťo pripravil hustý GVD od 04:00 do 20:00 modelového času, ktorý rozdelil do štvorhodinových blokov.
Všetko je hotové, je skoro 11:00. Spúšťame hodiny modelového času. Prvé jazdenie som v Tomášove, aby som zistil, že všetko bude v poriadku. Neskôr žezlo preberie Tibor a môj mladý. Všetci sme sa zabrali do hry. Ja som mal aj milú povinnosť postovať na Twitter, tak preto sú úvodné fotografie z Tomášova. Zvyšok osadenstva nestíhal fotiť.
Trať podľa zapojenia modulov sa môže zdať silne americká - t.j. pravouhlá, ale jednotlivé moduly tvorili krásne esíčka a súpravy sa na nich krásne vlnili. Práve vchádza motorový rýchlik z Nového mesta. Vraťo u neho vymyslel pripriahanie pošty a spaciaho vozňa z Muráňa. T.j. čiary na GVD mi nestačili, bolo potrebné čítať aj itinerár.
Tento rok chýbal Miloš z Moravy, tak Hurvínkov bolo málo, len môj jeden. Asi by to chcelo ešte jednu súpravu. Obehy motorového vozňa s prívesným bolo v Tomášove špeciálne plánovať z dôvodu zahltenia stanice. Vraťo v GVD mi nič nedaroval zadarmo.
Toto ešte nie je najplnší stav, bolo aj hustejšie. Najmä z dôvodu zahlteniu uzlov Tomášov a Nové mesto bolo potrebné občas zastaviť čas (niekedy stačilo spomaliť na 1:2) a dobehnúť meškania vlakov.
V Tomášove som mal v premiére aj novú staničnú budovu, nakoľko minulé stretnutia nebolo každému jasné, kde sa staničná budova nachádza. Táto novšia väčšia budova už nespôsobovala otázky.
Diskusné krúžky v plnom prúde, podobne aj jazdenie. Tu je motorový rýchlik pripravený na odchod z Nitrianskeho pravna. Vraťo práve chystá Pn so sovietskymi cisternami. Na začiatku a na konci súpravy je modrá Vtr-ka ako prechodový vozeň - na jednej strane naše spriahlo, na druhej sovietské.
Páni modelári....
V Pekle už majú aj Kofku. Škoda, že je pokazený motor , presnejšie povedané nejako blbne zber prúdu. Všetko je OK, ale nejde. Keď ťuknem skrutkovákom, ale ihlou do kolieska, mašinka funguje dokonale - do zastavenia. Potom opäť čaká na pošťuch do kolieska, nerozumiem tomu.
sst. Nové mesto nevyzerá ani ako skrytá stanica. Krásne zelená, na pvých koľajách od Romana (v modrom) má aj nástupištia. Šachty pre odjazdové návestidlá sú už na mieste. Teším sa o rok, čo bude nové.
Detail Vraťovho, teda Harmiho kameňolomu.
Mladý padavan v službe výhybkára. Počkaj tato, o pár rokov budeš vysunutý ďalej od modulu, stačí keď mi stanicu zmontuješ a potom upraceš. Inak sa už budem vedieť zahrať sám.
Vlnenie súprav na esíčkach modulov je krásne na pohľad. Tento dlhý vlak sa mi zmestil do Tomášova úplne presne.
Súbeh rýchliku a osobného motorového vlaku pred Tomášovom.
Nápad Harmiho zrecyklovať staré BTTB mašinky a vozne do 3D kulisy je super nápad.
Toto som odfotil, nakoľko sa na fóre preberalo "ako na stolček ku stanici". V Tomášove stredový modul nosím ako samostatný segment ochránený v bedničke (100x50). Keď vrch bedničky odstránim, rozpadne sa mi na dva kusy 100x25. Na jednom mám nalepené hranolčeky 1x1cm ako držiaky na karty.
Druhý stolček je na umiestnenie telefónu, hodín a GVD. Stolčeky sú pripevnené M6 skrutkami priamo do modulu Tomášova, čize sedieť sa na ňom nedá, ale GVD a kávu to udrží.
Nástenné hodiny z recyklovaného (vyradeného - repasovaného - upraveného - doplneného) MHD zobrazovača.
Kameraman a strihač v akcii.
Kamerový voz.
Pár detailov z Nového mesta. Krása.
... a tu sme v Martiniciach ...
Sobota sa niesla v duchu jazdenia, debát a hádok (čítaj diskusie). Ako inak. Prišli aj návštevy, t.j. sme aj vysvetlovali, ukazovali. Ale hlavne zabávali.
Mám doma tiež - len tunning týchto žabiek je niekedy nerovný boj. Krásny stroj, ale v mierke TT nechce jazdiť ako má.
Bocova diaľková fotografia Tomášova. V danej perspektíve to vyzerá nejako malé. Ale nie je. Na pohranie výborné.
Muráň v zaťažkávacej situácií. Môj padavan posunuje a pripravuje Mn pre Peklo.
Posun v Pekle je pochúťkou pre každého.
"Dnes je krásna sobota, ujo Dano"
V Novom meste je v sobotu výmena obsluhy.
Aj v Tomášove dnes nie som ja veliteľ.
Ale užívam si motoráčiku ...
... a fotozastávok.
Detail z Martiníc.
Detail z Bocova.
Ešte jeden detail z Bocova. Túto fotografiu som chcel nejako orezať (akože každú z uverejnených 73 fotografií som upravil - orezal, farbne vyvážil). Ale túto konkrétne som nechal tak, len farby som potiahol.
Boco v zácviku. Alebo opačne? Som rád aj smutný, že už mám toto zasebou.
Arpád. Kráska z minulých časov. Hľadanie originálu v lese Malých Karpát ste si mohli prečítať na stránke Railnet-u tiež (rok 2009). Že vraj už tam nie je.
Stretnutie bolo o kráskach. Ale ten pod flanelkou sa o chvíľu vyliahne. Presne povedané už je. Gratulujem mamine a ocinovi.
Muráň v zácviku. Nabudúce, keďže všetko fungovalo ako malo, už naplánujeme plnú záťaž.
Už sme opäť v stanici. Ale kto pomáha komu.
Aj tesár sa niekedy utne. Zle pochopená hláska cez telefón a zrážka je na svete.
Mierka 1 (1:32) a TT (1:120).
Večer niektorí padavani boli spoločensky unavení...
...a niektorí ešte pred odchodom (23:00) sršali energiou. Ale ja idem spať.
Áno, ja som spal a mladý... Ale kto ponocoval. Som už unavený, ale smutný, že je nedeľa.
Už zbalený a môžeme ísť. Do videnia.
Ďakujem za stretnutie a teším sa na Vás (aj na Vás, čo ste neboli - zavolajte mi potom).
Váš
DanoM
K tomuto článku nebol doposiaľ priradený žiadny komentár!