Railnet

Premenlivo slnečno inak dymno, alebo ako bolo v Malých Svatoňovicích 2016

Čo bolo | Boris Pecháň, 05. 06. 2016 (5647 zhliadnutí)

Aj keď Dano už článok z tohtoročných Svatoňovic napísal, žiadalo sa aj mne prispieť svojim článkom z tejto akcie. Nie z dôvodu súťaže alebo podobných dôvodov, ale jednoducho každý si to stretnutie užíva po svojom a vidí ho inými očami. Prevádzkové stretnutie bolo aj tento rok organizované klubmi Zababov sekcie TT-Provoz a Modulové železnice Podkrkonoší. 

 

Čo bolo nové za uplynulý rok? Okrem toho, že sme opäť o rok zostárli, Danov Tomáš, Dvořákovic holky a iné ratolesti o niečo povyrástli, pribudli aj nové stanice, teda nové pre mňa, lebo na jeseň sme mali rovnaký termín konania akcií a aj keby som chcel prísť do Svatoňovíc, tak som nemohol. Po prerokovaní na valnom zhromaždení Railnet, o.z. sme termín konania tohtoročnej akcie v Bernolákove posunuli o dva týždne za jesenné M. Svatoňovice 2016-II na termín od 13.X.2016, aby bolo možné zúčastniť sa na oboch stretnutiach.

 Medzinárodného stretnutia sa zúčastnilo okolo 40 ľudí z ČR, SR ale aj z Nemecka. Tentokrát som nezastupoval Slovensko ako jediný, ale prišli aj Zoran s Danom aj s potomkami. Tomáš zabezpečil grafikon a Saša nám zoptimalizoval zošiťáky pre 19 strojvodcov. Jazdili sme 24 hodinové grafikony s vlakmi cez polnoc, čo niektorým spôsobovalo problémy, ale nakoniec sme to pochopili :-) Odjazdili sme 5 celých grafikonov v čase 1:5 a jazdiť sa začalo vo štvrtok od 16:00. Úzku TTe dráhu sme začali jazdiť od piatku. Plánovaná repná kampaň sa nekonala kvôli neprítomnosti Honzu. Propozície stretnutia na stránke ZABABOVa 

 Jednou z nových staníc bola žst. Studec s osadenstvom ToufarTeamu. Stanica má zaujímavo vyriešenú vlečku, ktorou si vlastne zväčšila fyzický odstup od strojvodcov ak by sa náhodou zdržiavali v blízkosti. Ja som sa väčšinou vzdialil až k najbližšej voľnej stoličke, ktoré sa nachádzali v "doupěti" pražákov pod staničkou Dírov. Trať sa za stanicou delila a odbáčala do slovenskej časti layoutu k staniciam Tomášov a Kokava n/R. Odbočka bola mierne do kopca cez zrovna moje dva oblúkové moduly kde mám na nohách krátke skrutky na nastavovanie výšky, tak sa museli podložiť doskami.

Ďalšou stanicou bola žst. Malé Svatoňovice

 Pekná a rozľahlá stanica vedená po celú dobu stretnutia pod taktovkou Dvořákovcov. Stanica mala ešte svoje novorodenecké muchy ako výpadok ovládania prestavníkov a z skrat z dôvodu tepelnej rozťažnosti koľajníc, keď pri západe slnka svietili lúče priamo na moduly stanice.

Stavba layoutu

Tá prebiehala podobne ako minulý rok, po príchode nás čakal vykladací tím, tento krát šéfovala Noemi a po odparkovaní auta a prezutí v šatni už som mal všetky veci na mieste, šikovné riešenie. Koordinátori boli farebne označení vestami tak som vedel na koho obrátiť v prípade potreby.

 

 Dievčence v akcií

 Stavba Tomašova

 

 Istou rekonštrukciou prešla aj veľká modulovka pri telocvični a po jedle sme si našli očas čas aj na túto.

  

  Layout využil celú plochu haly, hlavná bola slimákovito zatočená a stred vyplnila lokálka v režime D3. Hlavná trať začínala sst. Výpravčice z pokračovala trať dvojkoľajkou do stanice Česká Skalice a Červeného Kostelce.

 

  Odtiaľ už jednokoľajka pokračovala do teraz už Milošovej stanice Svor. Táto už má za sebou veľkú históriu čo som sa dozvedel, ale stále je v celkovo dobrom stave. Keď som cez ňu jazdil, tak som tam ovoniaval tie stromčeky, boli asi nasprejované lakom na vlasy Lybar. V nej bola odbočka do krátkej lokálky v režime D3 cez Petrovice do Kouřimi. Ozaj niekde som zachytil informáciu, že Saša má už výhybku v Kouřimi opravenú, teším sa :-)

zátišie s so súpravou Ganz v stanici Svor

 

  Odtiaľ trať pokračovala už cez spomínané nové Malé Svatoňovice a esovite zahnutou traťou do Černé nad Úpou, ktorú zabezpečoval niekto z Dvořákovych, Hanka prípadne Johanka.

 

 za Černou následoval už spomínaný Studenec a ďalej do žst. Moldava v Čechách, kde bolo väčsinou dosť rušno lebo sa tu pripravovali vlaky a nákladná doprava a jej prevádzka vyžadovala dvoch ľudí.

 

 Z Moldavy sme sa dostali do Drnova, kde už vládla väčšia pohoda

 

 a nakoniec trať končila v žst Radost, kde po väčšinu času slúžili Pavlovia ale vyskúšal si ju aj Zoran.

 

 V Studenci trať odbočovala na Tomášov s vlečkou Peklo

 

 Tatino pomáha, či otravuje? :)

daľej trať pokračovala do zšt. Kokava n/R., kde vládla pohoda a tatovi sem-tam pomáhal Denis.

Tu niektoré vlaky končili, alebo sa menili na iné, pretože z Kokavy sme dostali na lokálku cez nakládku Skovice-Dvur

do Skovic. Na lokálku ešte zatiaľ moderné hnacie vozidlá nechcelo vedenie ČSD nasadiť, tak železničiarom nezostávalo nič iné ako stále používať staré, ale ešte funkčné stroje. Mali ich radi a nestažovali sa, aj keď železničné staviteľstvo už začalo pomaly elektrifikovať časť trate.

 Historických vozidiel bolo na lokálke veru dosť

Do Skovic zavítala aj delegácia s Arpádom na kontrolu rozvoja vidieka či sa plnia ciele päťročnice.

 Zo zst. Skovice, ktorá bola zároveň aj dispečerskou stanicou pre lokálku pokračovala trať do žst. Dírov, ktorá bola v tomto layoute zaradená ako úvraťová. Škoda, že použité výhybky Kuehn W20 občas svojou geometriou komplikovali prevádzku.

 

z Dírova trať pokračovala cez Nový Oldřichov. Obsluhe manipulačného vlaku zrovna znepríjemnoval pobyt v stanici prechádzajúci parný motorový osobný vlak vedený Komárkom :-)

Táto časť traťe bola ukončená v zst. Rokytnice v Orl. horách, ktorú priniesli nemeckí modelári. 

Hurvínek v Rokytnici

Úraťou zo zst. Skovice trať viedla cez Bocovo, kde sa práve nachádzali dva MOs s odjazdom každý na svoju stranu a mimoriadnym motorom s delegáciou. Ešte, že stihli do neďalekej reštaurácie naraziť sud s čerstvým pivom Zubr, ktorý doviezol ranný manipulák.

  Trať pokračovala cez cukrovar, ktorý bol ale momentálne v rekonštrukcií, tak sa tento rok ani nekonala repná kampaň a cez nakládku Horní Hádkov končila v Mochove. Pohľad na túto časť lokálky.

Úzka TTe

Na hlavnej trati sa za Drnovom nachádzal aj Lom P. Bezruče, ktorý zásobovala materiálom úzkokoľajka vo veľkosti TTe, kde sa tak isto jazdilo podľa grafikonu. 

Križovanie s hlavnou traťou sa tento krát nepoužilo

a použilo sa mimoúrovňové, popod prechádza Pnko ťahané s turbínkou.

 

 Na trati jazdili okrem nákladných vlakov aj osobné motoráky. Križivanie vlakov v Pacovej Hore.

Na obrázku maketa lokomotívy BN-80H v rozchode TTf. Verím že aj tá bude raz jazdiť :-)  

Nádherný model cisternovej Liazky čaká pokiaľ prejde motorák

Prasiatko TTe v akcií

Prejazd motorového nákladného vlaku, cisterna TT na podvalníkoch medzi pripojovacími vagónmi

Jede traktor, je to Zetor, jede do hor, orat brambor :)

 

Ešte jeden pohľad na polievacie auto

oplenové vozy TTe

osobné vozy TTe

Rodiaca sa stanica TTe 

 

Iné

Brejlovec na "veľkej modulovke" smerom do Malých Svatoňovic, kto sa s obedom poponáhľal stihol vidiet

  ktorí boli šuchtaví, tak čakali na vlak ktorý očakávali z M. Svatoňovic a nakoniec vôbec nešiel

Míra to psychicky nezvládol a chcel sa nechať prejsť vlakom, našťastie si to rozmyslel 

Venov nečakaný darček k narodeninám od kolegov, ktorý dlho rozdýchaval

Metóda spájania traťových modulov čapmi sa pomaly rozrastá, čomu sa veľmi teším

Johanka nám pri precvičovaní domácej úlohy z hudobnej, na poschodí spríjemňovala krátky oddych poobede.

 Záver

Tento rok bol miláčkom dievčeniec Zoranov Denis, kde už hrozilo, že si ho zoberú domov :)

Stretnutie bolo iné ako minulý rok, kľudné, zaujímavé a krásne som si ho užil. Ešte raz ďakujem organizátorom za kopec zvládnutej práce a teším sa nabudúce a dúfam, že prídeš aj Ty ...

 

 

 Fotogalérie a videá

od Jardy Dlohošky

video dymiaceho Komárka TT

 Reportáže

od DanaM

od Johanky

od Tomáša

 

Boco

 

[Akt. známka: 0,67 / Počet hlasov: 3] -      + 

K tomuto článku nebol doposiaľ priradený žiadny komentár!

Pridať nový komentár