Railnet

Železničná stanica Vrbovce

Stanice | Gabriel Meszároš, 13. 09. 2021 (388 zhliadnutí)


Pri svojich potulkách Slovenskom sa zvyknem pozrieť aj na železničné stanice. Väčšina ma nezaujme natoľko, aby som ju prešiel celú. Táto bola po dlhej dobe výnimkou. Železničná stanica Vrbovce na myjavských kopaniciach je malá, prihraničná, plne mechanická a vzhľadná stanička na Slovensko – Moravskej hranici. 

Cez Google Earth dostaneme takýto pekný pohľad.

 

Tento som prekreslil pre lepšiu názornosť do schematického zobrazenia. Celková dĺžka stanice je cca 800 metrov.

Poloha slnka určila, že moja púť staničkou sa začala predzvesťou zo strany od Myjavy a končil som na hranici s ČR. Ovládanie drátovodmi.

Zaujímavé vedenie drátovodov na moste, popri trati klasika.

Vstup do stanice stráži mechanické jednoramenné návestidlo.

Samozrejme nechýba vymedzenie pokiaľ sa môže posunovať, je na obidvoch stranách stanice.

A to už vchádzame do stanice.

Stanica má aj nakladaciu a vykladaciu rampu s menším skladom.

Staničná budova je relatívne veľká. V súčasnej dobe už samozrejme nemá potrebné využitie.

Jeden pán nám na rozhľadni Žalostiná síce tvrdil, že na tejto stanici skapal pes, ale nie je to úplne pravda. Stanica nie je úplne odstavená, stále v nej pravidelne stojí motoráčik a pobehoval tu nejaký čokl.

Pán výpravca bol veľmi ústretový, takže sa môžeme pokochať na ovládaní návestidiel, krása.

Pokračujem ďalej smerom k hranici.

Tu ma zaujal tunel pre vedenie drátovodov.

Toto čudo je pred každým návestidlom a predzvesťou.

A tu sa moja cesta stanicou končila. Ďalej som nešiel, návestidlo z českej strany hneď na hranici.

Cestou späť ešte celkový pohľad.

Staničná budova od prístupovej cesty s pekne zdobeným vchodom.

Pikoška na záver. Na tejto fotke sú dve budovy, pričom každá je inej krajine. Staničná budova vpravo je na Slovensku. Informačná kancelária v budove vľavo je už Česko. Hraničný kameň je v tej tráve uprostred.

[Akt. známka: 4,80 / Počet hlasov: 10] -      + 

Pridať nový komentár

OMEGA 17.09.2021 09:53:31

Toto čudo je pred každým návestidlom a predzvesťou.

To "čudo" slúži na kompenzáciu tepelnej rozťažnosti ovládacích drôtov a je umiestnené vždy pár metrov pred samotným návestidlom, aby eliminovalo zmenu dĺžky ovládacích drôtov spôsobených zmenami teploty. V lete sú tie "bambule" - závažia bližšie k zemi, aby napínali dlhší drôt. V zime sú zdvihnuté vyššie.
Podobný systém napínania betónovými závažiami sa dodnes používa na napínanie trakčného vedenia.

Reagovať

Pridať nový komentár