Railnet

Komentáre

k článku: Analóg versus digitál, čo je lepšie a prečo, akademická diskusia.

zo dňa 05.05.2005, autor článku: Jozef Kiss

jki 30.05.2005 09:19:28

skrat

jaro, prosím zober si na pomoc papier a ceruzku a nakresli si ako je dekodér v lokomotíve. nikdy, naozaj za žiadnych okolností sa zvonka nemôže spôpsobiť zvýšenie odberu medzi šedým a oranžovým vodičom, to isté platí aj o žiarovkách. to čo tvrdíš, je taký nezmylsel, ako že vonku na ulici zakopne bager o vedenie, spraví skrat a tebe v dome vybije poistky, alebo zhorí televízor. v okamihu ked mimo lokomotívu nastane "skrat", znamená to asi toľko, že obe koľajnice sú vodivo spojené (ako a čím to nie je podstatné). tým pádom ale vnútri lokomotívy je nulové napätie (na čiernom a červenom vodiči je rovnaké napätie) a dekóder je bez prúdu. teda ho nemá čo spáliť! to čo ty popisuješ, že na výhybke ide prúd cez kolieska a "vnútro" lokomotívy, je pravda, uvedom si ale, že lokomotíva má na jednej strane všetky kolieska spojené (=skratované). ak sa loko ocitne na výhybke tak, že predná kolieska sa dotýkajú jedného pólu a zadné druhého, tak naozaj skrat nastane a ohrozené sú zberače a vnútorný rozvod lokomotívy, ale zase nie dekodér. ak je dosť silný zdroj tak tenké zberače odpáli v zlomku sekundy (zažil som). preto sa dcc boostre pre stavajú max do 5a, pre tt a n do 2a.

Reakcia na komentár

V rámci komentárov nemožno používať HTML tagy.

Pre vloženie tučného textu, hyperlinku alebo e-mailovej adresy využite nasledujúce značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]meno@domena.sk[/email]

Zobraziť článok Analóg versus digitál, čo je lepšie a prečo, akademická diskusia.