Railnet

Komentáre

k článku: Detekcia obsadenosti koľajových obvodov - dvojkolia

zo dňa 25.01.2018, autor článku: Boris

harmi 27.01.2018 11:12:12

Veľkosť odporu

Ako vysvetlené vyššie, veľkosť vhodného odporu je dobré navrhnúť tak, aby kolieskom netiekol príliš veľký prúd (ktorý ho zahrieva a niekedy aj pečie), ale súčasne aby bol dostatočný na vybudenie detekcie. Ak počítame, že v koľajach je 15-20V, tak odpor 10k urobí asi prúd 1,5-2mA s tepelnou stratou do 0.04W. Moja detekcia v hradnej odbočke má citlivosť asi 2mA, pretože používam prúdové trafo s pomerne nízkym prevodom z dôvodu odolnosti proti rušeniu inými, na stretnutiu prítomnými signálmi. Ale možno je to neodôvodnená obava. Chcem tým len povedať, že ak použijete aj nižšie odpory, napríklad 3k3, zvýšite si šance na detekciu aj na menej citlivých detektoroch a tepelná strata aj pri takto malých odporoch je zanedbateľná, asi 0.1W. Odpor 3k3 spoľahlivo vybudí aj menej citlivé detektory a zároveň kolieskam nemôže ublížiť. A ide aj o to, na čo detekciu použijete. Ak na zhodenie návestidla ako ja v Hradnej odbočke, tak je to o jazde vlaku, ktorého lokomotíva berie stovky mA a to detekované bude isto aj málo citlivým detektorom. Ak detekujete obsadenosť koľaje pri prekladisku, tam chcete vedieť o každom vagóniku a vysoká citlivosť je na mieste.

PH.

Reakcia na komentár

V rámci komentárov nemožno používať HTML tagy.

Pre vloženie tučného textu, hyperlinku alebo e-mailovej adresy využite nasledujúce značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]meno@domena.sk[/email]

Zobraziť článok Detekcia obsadenosti koľajových obvodov - dvojkolia