Stanička uzavretá v údolí, stanička tak veľká ako len mohla byť, stanička tak malá ako len musela byť. Lebo viac miesta niet. Na celom našom webe som ešte nenašiel dokumentáciu k žst. Slavošovce. Je veľa článkov, ktoré popisujú zamýšlané úpravy počas 2. svetovej vojny a Slovenského štátu, ale nik nepopisuje skutočnosť. Tu je.
Jediné čo som našiel, čo stálo zatiaľ za to, je video manipulácie v žst. Slavošovce uverejnené na YouTube - http://www.youtube.com/watch?v=xe7KINYqphs.
Túto foto dokumentáciu uverejňujem z láskavým dovolením Joža Kissa, ktorého som motivoval na návštevu v tomto zapadnutom Slovenskom kraji. Ako som v úvode písal, stanica je uzavretá naprieč Slavošovským údolím. Z tohoto dôvodu nemá viac ako 200m a ešte vchod je z oblúka. Vlečkový areál Slavošovských papierní je väčší ako samotná stanica.
... vyzerať napríklad takto, aj keď vlečkový areál je silne zmenšený, ten je zhruba 3x taký. Čo ale stojí za zmienku, je že rampa hlavného skladiska je dostupná cez úvrať. Moduly stanice sú podľa mierky , aj puristi si prídu na svoje.
Pri kreslení na moduly (ako je vidieť) ma teda hnala požiadavka stanicu nezmenšovať, ale aj nemaximalizovať počet modulov. Takto to vychádza na 3 bedničky. Jedna o rozmeroch 100x40 (2 bloky) a dve bedničky 80x40 (6 blokov). Z hľadiska lepšieho "vyhratia" sa na stretnutí by som ale asi vlečku robil inak. Takto navrhnutá je veľmi malá. Stanica má použité vyhýbky EW3 a vlečka EW2. Áno z EW1 som už vyrástol, aj keď tu by sa dali dokombinovať . Ale len dokombinovať, nepoužil by som ich ako nosnú časť zapojenia layout-u. Keďže túto staničku už ide robiť Igor Molnár z Košíc, neostáva mi nič iné ako ostať pri Tomášove . Verím, že ju Igor vymodeluje skutočne modelovo.
Celkový pohľad na stanicu z koncového nárazníka.
Staničná budova - tradičný projekt Uhorských železníc.
Centrálny sklad Papierenskej vlečky umiestnený v stanici.
Pohľad od skladu do smeru vlečky a na koniec stanice.
Vjazd
Angličan odeluje stanicu a vlečku.
Vlečkový areál za plotom.
Lokošopa.
Horný sklad za úvraťou.
Tieto a ostatné fotografie vo väčšom rozlíšní nájdete v Galérii.
Takže Igor - ak nič, tak ja ... Nezabudni.
Váš
DanoM
ahoj dano! pekný článok. ja len doplním niekoľko odkazov, kde je toho napísaného viac. inak na tejto lokálke je viacero zaujímavých staničiek vhodných na modulové stvárnenie. http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy /002392-bleskova-navsteva-stitnickej-doliny.asp h ttp://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/000671-nedobu dovana-trat-tisovec-revuca-slavosovce.asp http:// www.vlaky.net/zeleznice/spravy/000356-miestna-zele znica-plesivec-slavosovce.asp
ahoj igor, kazdy link dobry, dakujem. velmi pekne clanky, hlavne ten prvy. skoda, ze to google neindexuje, uz som to mohol mat :( ale tereaz sa to uz nestrati :) a ako ide stavba? danom
ahoj, a celé to "zakončiť" plešivcom :-) to by bola sranda. mal si na mysli kunovu teplicu, štítnik a ochtinú? gaborm
nuž moduly sú na pracovnom stole, ale prerábka sa momentálne nekoná. kríza spôsobila, že niet času na jej reko.:-) až sa skončia akcie v teréne, tak sa pohnem ďalej. veď i tento víkend som bol na tt víkende v deltaxe. chystám odtiaľ reportáž.
no daj vediet, ked si to rozmyslis, rychlo predam alebo spalim tomasov. slavosovce je zaujimavy projekt ako celok. velmi ma zaujal. ale davam ti sancu :)
práce na moduloch pokročili. sú položené nové výhybky ew 2 a koľajivo. po mechanickej stránke bude čoskoro hotovo. ostáva teda pred mnou elektroinštalácia. následne sa pustím do tvorby terénu a priľahlých objektov. dlhé zimné večery sa blížia. :-) pre verejnosť bude možnosť príležitosť ich vidieť na mikulášskom jazdení v priestoroch košickej stanice.
moduly slavošovskej stanice sú konečne hotové po mechanickej a elektrickej stránke. ich premiéra príde na mikulášskom jazdení v košiciach už čoskoro. potom ma už čaká piplačka s tvorbou krajiny. po akcii pribudnú i ilustračné fotky.