Railnet

Bernolákovo október 2018 - stretnutie TT modulákov

Čo bolo | Daniel Martanovič, 22. 10. 2018 (313 zhliadnutí)

Tak a máme po stretnutí 7. ročníku. Tento rok (2018), v približne podobnom čase ako minulý rok, sme sa stretli aby sme si spolu zajazdili s našimi vlakmi, porozprávali o úspechoch, po obdivovali nové naše prírastky. Ale aj sa posťažovali, čo sme nestihli a čo sme dopatlali. Dôležité je, že nás to baví. Tento ročník bol aj niečím výnimočný. Verejne sa už vie, že žst. Tomášov zmenilo majiteľa. T.j. túto stanicu som už nevedel prihlásiť a ani nebola. Smutné, áno. Ale potreboval som zmenu a nemôžem robiť všetko. Príprava nákladnej dopravy ma dostatočne vyťažuje, aby som sa staral ešte o prípravu väčšinou kľúčového uzla v prevádzke.

Ale aby to nebolo také úplne smutné. Pripravujem vlečkový areál popri šírej trati. Pracovne to mám nazvané ako OFZ (Oravské ferozliatinové závody), ale môže to byť kľudne aj cementáreň, alebo vlečka na spracovanie olejov (napr. Palma). Vlečkový areál je voľná tvorba, bez predlohy, tak aby súčasný modul "Peklo" mohol zapadnúť ako jeho súčasť. O tom bude, ale samostatný článok. Späť k stretnutiu...

Ako vždy sme sa stretli vo štvrtok. Jeden hovorí, že mohli sme už v stredu, druhý, že štvrtok stačí. Mne sú štyri dni (skôr len 3,5) málo, lebo reálne jazdíme len 2,5 dňa. Zvyšok je stavba a rozkladanie. Tu by som si chcel opäť apelovať na tradičných "kolotočárov", aby sa nad sebou zamysleli, ktorí sa prídu pohrať, ale nepomôžu so stavbou, ale rozkladaním. Na druhú stranu by som rád týmto privítal v našom spoločnenstve nového kamaráta z Liptovského Mikuláša, ktorý priniesol krásne moduly, príjemne sme sa spolu zahrali, porozprávali. Verím, že prídu ďalší takí.

Nákladnú dopravu som opäť robil ja (už ma to baví ), GVD Zoro. Trochu sme sa mali viac rozprávať pred návrhom, mohlo to byť dokonalé. Ale aj tak to bolo fajn. Nikto sa nenudil. V staniciach bolo dostatočná záťaž pre posun, skriťáky nezývali prázdnotou. Iste ako vždy, najvyťaženejšia stanica bola ústredná - tento ročník to bol Drnov, keďže Tomášov je mimo našej zemepísnej dĺžky. Tu vyskakuje poučenie, že tvorca ND a GVD sa musia dopredu porozprávať. Drnov nemal robiť posun, ale Jurajov dvor. Tak som ja predpokladal, ale bolo to inak naprojektované. Nakoniec to bolo OK, v kritickú chvíľu som pomohol so staničným posunom v Drnove v dvojmužnej zostave a bolo to v pohode.

Vyberám z Bocovho zápisníku:

"Prevádzkové modulové stretnutie v Bernolákove má svoje špecifiká, radí sa medzi malé oproti iným, koná sa (alebo konalo sa , lebo sme následujúce presunuli až na november) v polovici októbra t.j. mesiac a pol po prázdninách a tým je čas na prípravu limitovaný na toto poprázdninové obdobie. Aj tento rok som mal opäť depku, možno aj väčšiu bez Tomášova ako vyskladať layout, keďže nám tento krát vypadli Martinice a Pavel s Radimom. Pri mojom stretnutí s Tomášom sa v slabej chvilke ponúkol priviezť žst. Drnov a tým nám problém s náhradou Tomášova vypadol. Ako blesk z čistého neba sa nám ozval Vlado z liptovsko-mikulášskeho klubu (po termíne prihlášky modulov) zo 6-timi krásnymi modulmi. Depka sa mi pomaly začala vytrácať a prihlasovaním ďalších účastníkov na stretnutie sa menila radosť. Keď si tak spomínam tieto pocity sa mi opakujú každý rok :-). Ale o tom to presne je, že na týchto akciách sa postretáva kopec ľudí z rôznych kútov Česka a Slovenska, tento rok máme aj spoločné sté výročie založenia ČSR a dali sme spolu dohromady krásnu akciu, ako bola aj táto."

Layout:

Nitrianske Pravno bolo ako vždy pri pódiu a obsluhe pohodlne dávalo komfort jazdenia na 1000mm . Trať viedla ďalej odbočkou Hradná do Drnova a ďalej do Jurajovho dvora. Cestou boli zastávky a kameňolom. Druhá trať začínala v stanici Nové mesto a hneď za ňou sa rozvetvila na lokálnu trať do Bocova cez vlečku Lesov a na hlavnú trať do Drnova. V Drnove bola predĺžená vlešková trať cez novo stavaný areál OFZ do plynárne Peklo.

Nákladná doprava:

V ND som sa snažil, aby každý si prišiel na svoje. Kľúčove bolo aby obsluha v Nitrianskom pravne (NP) sa nenudila (veľa vozov) a aby v Bocove zase nebolo prepchaté. Celkom oriešok bol Drnov (DR). Keďže tam je pre nákladnú dopravu pol koľaje (skladisko) a jedna dlhá koľaj (využil som ako vlečku fabriky a výrobu betónových prefarikátov). ČIže NP potrebovalo veľa rôznorodých vagónov a DR tak, aby sa to dalo našúpať na jednu koľaj bez veľkého posunu. V princípe sa to podarilo.

GVD:

Jazdili sme v modelovom čase väčšinou 1:3 (plánované bolo 1:4) 12-hodinový GVD. Rušňovodiči jazdili podľa turnusových zošitových rozpisov. Boli 3 zošity typu HARD, kde boli manipulačné vlaky a 4 kupy EASY turnusov (mix osobnej a Pn prevádzky). Vyskúšal som si ako HARD aj EASY. Bol som veľmi potešení, jazdilo sa výborne. Niekedy som mal pri EASY pocit, že je ťažší ako HARD, lebo neboli veľké prestoje medzi vlakmi. Prestávky na pitný režim a WC som musel dobre plánovať.

Fotogaléria:

Zo stavby máme jednu fotografiu, boli sme v takom "švungu", že nebol čas.

Posledné dolaďovanie pred spustením prevádzky. Čo sa riešilo už neviem, ale vyzerá to ako zjavenie UFÓna.

Vraťo pripravuje vozové karta pre svoje nové plošinové vozne s nákladom betónových panelov. 

Harmiho kutica na kotrolu hnacích vozidiel.

Finálna kontrola a roznášanie vozňov. Táto časť prípravy layoutu do plného jazdiaceho stavu zaberá tiež netriviálny čas a treba s tým rátať.

... a začíname, čas beží.

Prvý vlak vychádza z Nitrianskeho pravna.

Všetko ako má byť. Obsluha správne motivovaná.

Krásne, že? Vraťov plošinák s nákladom. 

Odchod Pn vlaku Nové mesto - Jurajov Dvor cez Drnov.

Príchod Mn vlaku do Nitrianskeho pravna. 

žst. Drnov. ústredná stanica, občas bolo horúco. Ale nejvyšší pán železničář to zvládol.

Mn vlak prechádza novým tunelom na nových moduloch nového kolegu Vlada.

Mn vlak po manipulácii v Drnove prechádza cez odbočku Obora.

... a tu už ide po úvrati v Novom meste v smere Bocovo.

Ako rýchlik sa použila moja Vindobona, ktorá ležala v kufríku už niekoľko stretnutí. Veľmi sa mi páči keď sa táto súprava vlní na moduloch. Ďakujem Zorovi za jej naplánovanie do služby.

Druhý modelový deň slúžil v Drnove Zoro. Vyskúšal si svoj GVD.

Ale nám tie "decká" rastú. 

Manipulácia v pekle pod dozorom inšpektora.

Upratovanie začalo. Krátke bolo stretnutie.

Záverečná fotografia skalného mužstva, čo ostalo rozoberať modulovisko a finálne poupratovať.

Video z akcie od Mi.Ko & Endy96: https://youtu.be/R2uoSUcdoeI

Teším sa na ďalšie stretnutie spolu s Vami

Váš

DanoM

[Akt. známka: 5,00 / Počet hlasov: 4] -      + 

K tomuto článku nebol doposiaľ priradený žiadny komentár!

Pridať nový komentár