Než sa dostaneme do finálnej fázy - zaštrkovať koľaje, presne tak, zaštrkovanie sa robí ako úplne posledné, sa pozrieme na budovy. A keďže ide o model vlečky, bolo by vhodné aby budovy neboli úplne štandartné z obchodu, ale aby boli prispôsobené situácii. Na druhú stranu indistriálne budovy sa stavali podľa predpripravených šablón a preto použitie oficiálnych stavebníc nie je na škodu.
Ako už bolo napísané layout nie je presne podľa reálneho stavu vlečky OFZ, nakoľko:
Preto som sa rozhodol, že layout je roztiahnutý na moduly široké 40cm a rozdelený na veľa krátkych vlečkových (skládkových) koľají.
Všetky budovy sú z "normálneho" plastu, t.j. nepoužíval som moderné LaserCUTy. Najčastejšie používam Auhagen, ale aj Vollmer, BUSH (ploty a podobne). Mierky budov volím väčšinou 1:120 (TT), ale Auhagen veľa budov v oblasti priemyslu tvorí ešte vo formách z čias NDR (Vero), ktoré sú v 1:100. Ale aj niektoré (niektoré, treba posúdiť, upraviť - zmenšiť dvere a podobne) budovy v HO sa dajú použiť do TT, alebo opačne N-kový žeriav od Vollmera (číslo 47901) je OK pre TT .
Budova vytvorená z klasickej stavebnice, ktorá oslávila 40 rokov na trhu od Vero/Auhagen - Alte-Maschinenfabrik 12228. Stavebnica obsahuje dve budovy - dvojposchodovú administratívnu časť a výrobnú časť. Budovu vedenia som vytvoril z dvoch stavebníc s tým, že dvojposchodovú administratívnu časť som rozpílil a zlepil aby vznikla jedna väčšia budova. Článok o úprave je v samostatnom článku TU.
Opäť stavebnica od Auhagen - administrtívna budova depa (číslo 13287). Budovu pre OFZ som nerobil ja, ale kúpil od kamaráta ako hotovú budovu. Hotový model budovy sa skladá z budovy pôvodnej stavebnice a z prístavby, ktorá je tiež vyrobená z tej istej (ale druhej) stavebnice.
Opäť stavebnica od Auhagen, tento krát to je Plynáreň (číslo 12244). Túto stavebnicu som úspešne prepilovával aj v žst. Tomášov. Stavebnica je veľmi vďačná, má tvar skutočne priemyselnej stavby 19. storočia. Do železničného layoutu sa krásne hodí. Budovu som prepílil na polovicu v profile aby sa mi zmestila ku koľajisku. A z jednej bočnice som urobil prednú predĺženú stenu. Takto vznikol reliéf väčšej budovy. Budova navyše vo vnútri dostala zariadenie a trochu života.
Sklad pre túto časť vlečkového areálu som plánoval postaviť ako budovu, kde by zachádzali vozne a vykladali tovar, ktorý nemôže zmoknúť. Takáto budova je aj v OFZ. Preto som sa veľmi potešil, keď začal Auhagen vyrábať stenové bloky pre rôzne použitie - B-A-U Kasten System. Auhagen vydáva aj plánovacie knížky, kde sú v papierovaj forme vytlačené všetky časti, ktoré predáva v plaste.
Hotová budova pre OFZ
Skúška prejazdnosti na stretnutí pred zalapením na modul.
Ako som už spomenul vyššie a v iných článkoch, stavebnice Alte-Maschinenfabrik 12228 som mal 3 kusy. A z dvoch "výrobných" častí (ťažko napísať hál, lebo ide o menšie stavby) som zlepil jeden dlhý slíž. Keďže bezpečnostná pritipožiadna stienka v streche je jedna, bolo nutné trochu upraviť aj strešnú časť. Ale len drobne. S čím som sa pozabával, v stavebnici nie je dostatok okien, preto som dve okná zamuroval kúskom plastu, čo mi ostal.
Budovy v tejto časti vlečkového areálu sú opäť tak trochu z odpadu. Prvá budova (skladisko) je zo stavebnice Plynárne (číslo 12244), ktorá mi ostala pri stavbe skladiska Odbytu. A keďže sa mi niekde stratila strecha, tak som tam vložil niečo z inej stavebnice.
A tieto šopky sú opäť z Auhagen stavebnice. Ale je trochu skrátená, nakoľko pre vlečkový areál bola budova veľmi dlhá.
Hladal som "domček", ktorý by mal časť priezračnú a časť nepriehľadnú. A navyše, bol by viac flexibilnejší pri úprave. Vpravý čas sa objavila na trhu od Auhagenu stavebnica autoopravovne, či garáže. Táto stavebnica je vytvorená z flexibilných častí, ktoré Auhagen predáva aj zvlášť ako B-A-U Kaste System.
Tretia časť odpadu zo stavby budov kde som použil Auhagen stavebnicu Alte-Maschinenfabrik 12228. Vytvorenie depa má len jeden problém, dvere sú veľmi nízke pre TT aj keď stavebnica je skôr pre H0. Preto bolo:
Komín vedľa výhrevne je zo stavebnice GasWerk. K trčiacim hadiciam bude pripojená stará parná lokomotíva ako výhrevný kotol K-XYZ.
Výhrevný kotol.
Takto som to zatiaľ vymyslel.
Pekné modelovanie
DanoM
K tomuto článku nebol doposiaľ priradený žiadny komentár!